Avatar billede mrstrench Nybegynder
12. marts 2009 - 15:48 Der er 12 kommentarer

Leder efter ny bærbar

Hej... Jeg leder stadig efter en ny bærbar og har du fundet denne.

AMD Athlon X2 Dual-Core QL62 processor
3 GB DDR2 RAM
320 GB SATA harddisk
15,4" WXGA skærm
Op til 1533 MB grafikRAM (ATI Radeon HD3450)
256 MB dedikeret grafikRAM
Blu-Ray
Trådløst netkort 54Mbit
Webkamera
Bluetooth
5-i-1 kortlæser
HP Fjernbetjening
Windows Vista Home Premium

Er den god til at spille på? Nu snakker jeg World Of Warcraft , left 4 dead og andre spil.
Avatar billede mrstrench Nybegynder
12. marts 2009 - 15:53 #1
Avatar billede mrstrench Nybegynder
12. marts 2009 - 15:57 #2
som har
Komponenter
Intel® Core™ 2 Duo-processor P8600 (2,40 GHz, 1066 MHz, 3 MB)
Original Windows Vista® Home Premium SP1(32 BIT) - Dansk
Microsoft® Works 9.0 - Dansk
1 års Premium-garantisupport
Integreret kamera på 2,0 megapixel med software til ansigtsgenkendelse
13,3" CCFL-skærm med WXGA-opløsning (1280 x 800) og TrueLife
4096 MB Dual Channel DDR3 SDRAM på 1067 MHz [2 x 2048 MB]
320GB Free Fall Sensor (7200RPM) Hard Drive
256 MB nVidia® 9500m-grafikkort
Internal DVD+/-RW (DVD & CD read and write) Slot Load Drive including Software
Primært 6-cellet litium-ion-batteri på 56 W/t
Tilbehør
No Carry Case
Trådløst Dell 1515 802.11n-minikort med halv højde
Services og Software
No Security/Anti-Virus Protection - Danish
Uden servicen Hændeligt uheld
1 års DataSafe-onlinesikkerhedskopiering 2 GB
Omfatter også
N03X1301
Studio XPS 13 Order - Denmark
Danish - Documentation Studio XPS 13
Studio XPS 13 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
65 watt AC-adapter
1 Meter Power Cord (3 Wire) - Danish
Integreret tastatur - Dansk (QWERTY)
1 Year Premium Warranty Support
Wireless Label (Dell Wireless Cards)- Core 2 Duo
Avatar billede kpjensendk Nybegynder
12. marts 2009 - 16:23 #3
hvis du skal bruge den til spil forslår jeg dig at du kigger efter en hvor grafikkortet ikke dele ram ... hvis de kun har deres egne ram så for du det mest optimale resultat...
Avatar billede mrstrench Nybegynder
12. marts 2009 - 16:26 #4
Hvad for en af dem snakker du om ?
Avatar billede kpjensendk Nybegynder
12. marts 2009 - 16:31 #5
den første du skriver, der står der op til 15xx ram på grafikkortet... dvs det er delt.. og derved for du ikke det mest optimale resultat
Avatar billede mrstrench Nybegynder
12. marts 2009 - 16:36 #6
Ok, tak.

Kender du en bærbar der er god til det hele og ikke er for dyr. Jeg har ledt efter en bærbar i en evighed...
Avatar billede kpjensendk Nybegynder
12. marts 2009 - 18:11 #7
zepto har nogen gode og billige nogen.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
12. marts 2009 - 20:28 #8
Zepto får pt. en del kritik af deres håbløse support hvis / når noget går galt. Jeg ville vælge Dell´en.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
12. marts 2009 - 20:38 #9
Har i øvrigt sådan en XPS Studio 13 stående på mit skrivebord. Den er ret flot designet og virker holdbar. Skærmens opløsning kunne være højere (1280 x 800) og tasterne har en lidt skægt kant på toppen, men det sidste er nok et tilvænningsspørgsmål.

Hvad angår egnetheden til spil så er det et spørgsmål om hvad du forventer. Jeg har en Acer med 18,4", 4xDDR3 ram og 9700GT som jeg bruger til Warhammer Online. Det går fint (endda i 1920 x 1200 pixels) så længe jeg ikke er på raid...så går den helt i knæ. Har er pengene langt bedre givet ud til en stationær - intensiv gaming og bærbare er bare ikke helt ankommet endnu.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. marts 2009 - 20:49 #10
Sidder her som sælger af bl.a. bærbare og vrider mig over "hjælpen" - specielt #3 og #5...

Der er netop grafikkort med dedikeret ram i maskinen.
HD3450 bruger en teknologi der hedder hypermemory: http://ati.amd.com/Technology/hypermemory.html
Desuden kører skærmen WXGA (1280x800) så spil vil sikkert køre ok, selv om HD3450 er meget bedre til videoredigering og andre redigeringsopgaver.

Mit valg ville være den sidste maskine pga. bedre CPU og bedre grafikkort samt CCFL teknologien i skærmen der giver bedre billede.
Avatar billede mrstrench Nybegynder
12. marts 2009 - 21:10 #11
Det vil sige at det er dellen som jeg linkede du mener ik John_stigers? :D
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. marts 2009 - 21:16 #12
mrstrench jep :)