Avatar billede storefar Nybegynder
12. marts 2009 - 14:38 Der er 3 kommentarer

Vagtplan med valgmuligheder

Jeg har fået en opgave at finde en måde at lave en vagtplan for 5 vagter der skal skiftes til at have vagt og bagvagt mandag-fredag.

Jeg har fundet denne løsning: http://www.eksperten.dk/spm/751483 men har behov for at de 5 vagter skal være tilfældigt sat ind på de forskellige for/bagvagter i ugens løb dvs. at vagter fordeles så ligeligt som muligt. Ikke som ugevagter men som dagsvagter.

Hvis det er muligt som en lækkert feature skal man kunne indtaste ferie for den enkelte vagt som så ryger ud af vagtplanen i den periode.

Yderligere en god ting som mine kollegaer ville meget glade for er hvis planen kan importeres i Outlook i de forskellige vagters kalender!

Håber dette er til at forstå.
Avatar billede storefar Nybegynder
15. marts 2009 - 14:14 #1
Jeg smider 1000 point mere i dette spørgsmål.
Avatar billede prinsib Seniormester
13. april 2009 - 21:44 #2
Hej storefar.
Kan du bruge dettte spørsmål til noget? http://www.eksperten.dk/spm/871257.
prinsib
Avatar billede Houlind Nybegynder
17. maj 2010 - 19:39 #3
Hej,

Det lyder til at du med fordel kunne tjekke www.BusyBeeManager.com. Det er ret generisk til vagtplanlægning og der er endda en gratis udgave. Tante T på Vesterbro bruger det f.eks.

Det bygger meget på, at man har nogle bemandingsbehov, der går igen fra uge til uge. De ansatte har så et antal ugentlige timer, som man har aftalt og derudover kan de indberette, hvornår de kan arbejde. Systemet kan derefter matche de ting op i en vagtplan. Det går ret hurtigt og der er video-instruktioner.

Du vil så have to roller, hvor den ene er bagvagt og den anden er forvagt.

Hvis man kører med rulleplan, så kan man gemme X antal ugeskemaer som skabeloner og så lægge dem efter hinanden.

Eneste minus er, at det er på engelsk.

Mvh.

Rasmus