Avatar billede celal Nybegynder
12. marts 2009 - 13:22 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Guiden databse konverterings problemer

Jeg skal have lavet en "guiden databse konvertering" i access til en SQL database server, men får følgende 2 fejl meddelelse:

1.[DBNETLIB][ConnectionOpen(Connect()).]SQl server findes ikke. eller adgang blev nægtet.
2.Guiden Databasekonverteringen kræver, at microsoft SQL server (Version 6.50 SP5 eller nyere) er installeret. Log på en SQL server-datakilde.

De to meddelelser kommer lige efter hianden efter jeg har valgt "Anvend en eksisterende databse" og  valgt datakilde.

Er der nogen som har en idee om det kan være driveren på arbejdsstationen eller serveren der er noget galt med. Jeg kan godt få lov til.
Jeg kan godt oprette selve DNS ODBC datkilden, og har også hul igennem, men kan ikke få lov til at smide tabellerne op med Guiden database konvertering.
Avatar billede fdata Forsker
12. marts 2009 - 15:17 #1
Gør det omvendt! Gå til din SQL server og importer tabellerne. Access er med på listen over "datakilder".
Avatar billede celal Nybegynder
12. marts 2009 - 23:17 #2
Hvordan kan jeg gøre det fra SQL serveren?
Avatar billede fdata Forsker
15. marts 2009 - 17:50 #3
1. Start Enterprise Manager
2. Kravl ned til din database
3. Højreklik på databasenavnet og vælg Alle opgaver
4. Vælg Import data
5. Klik Næste
6. I Datasource vælger du Microsoft Access

Derefter er det selvforklarende.
Avatar billede celal Nybegynder
16. marts 2009 - 09:46 #4
Jeg bruger MSSQL Express versionen, her kan jeg ikke finde den der hedder Import data. Jeg har kun Backup og restore.
Avatar billede fdata Forsker
16. marts 2009 - 19:05 #5
Hm. Det sagde du jo ikke noget om  ;o)
Kender slet ikke Express versionen. Sorry.
Bakker ud.
Avatar billede a2j Nybegynder
02. maj 2009 - 16:42 #6
Hej celal,

Det er ikke så svært - det kræver bare lidt ekstra arbejde.

Prøv at gå til denne side:
http://www.microsoft.com/Sqlserver/2005/en/us/migration.aspx

Microsoft synes åbenbart det var nemmere med to programmer når man bruger SQL Server Express ;-)

Hvis du fumler lidt med den, så kan du skifte over.
Der er jo en masse artikler på google om det, ellers så prøv wiki på Surftown.dk.

Daniel