Avatar billede jimmydk Nybegynder
12. marts 2009 - 09:54 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

A network-related or instance-specific error occurred while establishing a connection to SQL Server

Hej Alle

Sidder og er ved at opgradere min hjemmeside fra access DB til mssql, kan få skidtet til at virke lokalt.
Men på min server går det galt. :(
Det hele køre på en windows server 2003
Med plesk 8.4.0
Databasen prøvet med en 2000 og 2005 version, og den ligger i App_Data mappen som jeg ikke har ændret på.!

Jeg tester det på et subdomæne.

Connectionsstringen ser sådan her ud
  <connectionStrings>
<add name="ConnectionString" connectionString="data source=.\SQLEXPRESS;Integrated Security=SSPI;AttachDBFilename=|DataDirectory|Databasen.mdf;User Instance=true" providerName="System.Data.SqlClient" />
  </connectionStrings>

Jeg får denne fejl.

A network-related or instance-specific error occurred while establishing a connection to SQL Server. The server was not found or was not accessible. Verify that the instance name is correct and that SQL Server is configured to allow remote connections. (provider: SQL Network Interfaces, error: 26 - Error Locating Server/Instance Specified)
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.Data.SqlClient.SqlException: A network-related or instance-specific error occurred while establishing a connection to SQL Server. The server was not found or was not accessible. Verify that the instance name is correct and that SQL Server is configured to allow remote connections. (provider: SQL Network Interfaces, error: 26 - Error Locating Server/Instance Specified)
Avatar billede aaberg Nybegynder
12. marts 2009 - 10:13 #1
Lyder som om at SQL Server Express ikke er installeret på din server.

Det er ikke nok at have filen i App_Data mappen, SQL Serveren bliver nød til at være installeret.
Avatar billede jensriis Novice
12. marts 2009 - 16:11 #2
Remote connections på MSSQL 2005 express skal enables - kig på dette link
http://forums.asp.net/p/1302020/2547594.aspx

Der står b.la.
Enable remote connections for SQL Server 2005 Express or SQL Server 2005 Developer Edition
loadTOCNode(2, 'moreinformation');You must enable remote connections for each instance of SQL Server 2005 that you want to connect to from a remote computer. To do this, follow these steps:1. Click Start, point to Programs, point to Microsoft SQL Server 2005, point to Configuration Tools, and then click SQL Server Surface Area Configuration.
2. On the SQL Server 2005 Surface Area Configuration page, click Surface Area Configuration for Services and Connections.
3. On the Surface Area Configuration for Services and Connections page, expand Database Engine, click Remote Connections, click Local and remote connections, click the appropriate protocol to enable for your environment, and then click Apply.

Note Click OK when you receive the following message:
Changes to Connection Settings will not take effect until you restart the Database Engine service.
4. On the Surface Area Configuration for Services and Connections page, expand Database Engine, click Service, click Stop, wait until the MSSQLSERVER service stops, and then click Start to restart the MSSQLSERVER service.

If you are running SQL Server 2005 by using an instance name and you are not using a specific TCP/IP port number in your connection string, you must enable the SQL Server Browser service to allow for remote connections. For example, SQL Server 2005 Express is installed with a default instance name of Computer Name\SQLEXPRESS. You are only required to enable the SQL Server Browser service one time, regardless of how many instances of SQL Server 2005 you are running. To enable the SQL Server Browser service, follow these steps.

Important These steps may increase your security risk. These steps may also make your computer or your network more vulnerable to attack by malicious users or by malicious software such as viruses. We recommend the process that this article describes to enable programs to operate as they are designed to, or to implement specific program capabilities. Before you make these changes, we recommend that you evaluate the risks that are associated with implementing this process in your particular environment. If you choose to implement this process, take any appropriate additional steps to help protect your system. We recommend that you use this process only if you really require this process.
Avatar billede aaberg Nybegynder
13. marts 2009 - 07:59 #3
jensris -> Som jeg forstår af jimmydk, skal SQL Serveren ligge lokalt på maskinen. Den beskrivelse du angiver, er bare aktuel, hvis SQL Serveren ligger på en anden server.
Avatar billede jimmydk Nybegynder
13. marts 2009 - 08:12 #4
Der var ikke installeret sql server på den :(

Det var noget jeg forventede der var når det er en windows server..
Så det har jeg betalt mig fra, så den ligger lokalt på serveren.

Tak for hjælpen..
aaberg smider du lige et svar.? :)

Mvh.
jimmy
Avatar billede aaberg Nybegynder
13. marts 2009 - 08:19 #5
:-)
Avatar billede hlt Juniormester
20. april 2009 - 16:06 #6
Jeg har samme problem. Jeg kan sagtens forbinde lokalt men ikke når jeg forsøger på webserveren.
og der er installeret en MS SQL server på serveren.
Har nogen en ide til hvad man kan gøre?
Avatar billede hlt Juniormester
20. april 2009 - 16:13 #7
Jeg glemte vist lige at forklare at det går fint med at forbinde til MS SQL serveren, mens det er express delen jeg ikke kan få til at virke
Avatar billede aaberg Nybegynder
21. april 2009 - 09:26 #8
Er du sikker på at SQL Server Express er installeret? Hvis du har installeret den fulde version af SQL Server, er der ingen grund til også at installere SQL Server Express.

Hvis det er et webhotel du har problemer med, kan du være næsten sikker på at SQL Server Express ikke er installeret.
Avatar billede hlt Juniormester
21. april 2009 - 10:31 #9
Jeg begynder at tro at express udgaven rent faktisk ikke er installeret på serveren.
Jeg fik bare at vide at man kunne køre begge dele.
Der er ingen tvivl om at jeg helst vil køre den fulde version, men mit problem er at jeg har et site som kører med express udgaven. Og den skal jeg have flyttet over på en anden server, uden at nogen data går tabt.
Findes der en måde hvorpå at man kan gøre dette?
Måske skulle jeg oprette en ny tråd? jeg kan jo ikke rigtig dele point ud her. Jeg kommenterede bare fordi jeg lige så at der var andre der havde samme problem som mig.
Avatar billede aaberg Nybegynder
21. april 2009 - 11:48 #10
Har du oprettet en database i SQL Server Express, er denne 100% kompatibel med den fulde version af SQL Server. Du skal kopierer databasefilerne til serveren (Der skal være en .mdf file og en .ldf fil), og attache dem til SQL Serveren. Hvis du bruger et webhotel, bliver du næsten nød til at høre med dem, hvordan de kan tage imod databasefilerne.
Avatar billede hlt Juniormester
21. april 2009 - 12:28 #11
Ok, det ville da være perfekt hvis det kan lade sig gøre. Kan du sige hvordan man gør det? Jeg har selv fuld kontrol over serveren, så jeg kan selv gøre det.
Avatar billede hlt Juniormester
21. april 2009 - 12:50 #12
Jeg har fundet data mappen hvor alle databaserne ligger. Skal de to filer bare kopieres der over i?