Avatar billede arnebalsby Nybegynder
11. marts 2009 - 17:50 Der er 5 kommentarer

Hvad skal jeg skrive i web.config for at forhinde alt form for eksekvering på serveren.

Hej.

Hvis jeg har nogen mapper hvortil brugere kan uploade filer, så er jeg selvsagt ikke interessert i at de skal kunne uploade en aspx fil, en php, eller asp eller hvad der kunne være, og derefter besøge den og dermed udføre deres egen kode på min server.

Jeg har allerede sikret imod dette, ved at brugerne kun kan uploade billeder. Men jeg er interesseret i at dobbelt sikre, for det tilfælde at det med billeder kan omgåes.

Kan jeg ikke skrive noget i web.config i en mappe så for denne mappe og alle undermappe, er det helt umuligt at eksekvere noget.

Jeg kører IIS 6.

Vil helst undgå for mange virktuelle mapper.

Mvh
Avatar billede arne_v Ekspert
11. marts 2009 - 18:02 #1
Du kunne gemme billederne udenfor web app traeet.

Det kraever naturligvis at du streamer billederne ud naar de skal vises.

Men det giver dig mulighed for at kontrollere hvem der henter de billeder, saa der vel naermest en bonus fremfor et problem.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. marts 2009 - 18:46 #2
"Vil helst undgå for mange virktuelle mapper." - det kræver vel bare een. Så kan du sætte den til ikke at eksekvere noget som helst.

Tænk også på at en ASP.NET application vil genstarte, og måske smide folks sessioner, hvis der ændres filer i applikationen. Det vil ikke ske, hvis du lægger filer i en anden virtuel mappe. (Jeg ved faktisk ikke om man kan slå den restart fra)
Avatar billede arnebalsby Nybegynder
11. marts 2009 - 18:46 #3
Det ved jeg godt, jeg har brug for en lettere løsning.

Har også tænkt mig noget i den stil på sigt, også af andre grunde.

Men p.t. kører det på IIS6 så jeg vil vente med det nye indtil jeg skifter til IIS7.

Så gode ideer er stadig velkommen,
Avatar billede arnebalsby Nybegynder
11. marts 2009 - 18:52 #4
Jeg kender godt problemet med restart (Det sker dog ikke hvis man ligger filer, kun hvis man sletter eller ændrer).

Men alt i alt . Tak for svar indtil nu . Men jeg er stadig interesseret i om det er muligt at laves som en tilføjelse til web.config filen. Det tror jeg nemlig det er.

Mvh
Avatar billede arne_v Ekspert
11. marts 2009 - 19:13 #5
Jeg kan ikke lige se en god mulighed.

Men du kunne maaske:
- smide filerne ned i et subdir
- konfigurere en HttpHandler for .aspx m.fl. i det dir
- en handler som bare giver dem en fejl