Avatar billede shadowmage Nybegynder
11. marts 2009 - 14:12 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Excel: Fjerne en række ved at opfylde to kriterier

Jeg har en masse data konsolideret fra en masse worksheets.

Problemet er et der er store huller i denne data, grundet en masse "0" som har fyldt op. Så langs dette worksheet er der en masse data, og så en masse tomme felter hvor kun en kolonne har "0" indsat.

Det jeg så gerne vil opnå er at søge på alle de række hvor den kolonne har "0" i og i kolonnen ved siden af er blank - og så slette de rækker.

Det jeg er kommet frem til, i min ingen erfaring med VB!! er:

"
Sub delete()
    Dim i As Long
    i = 1
    Do Until ActiveCell(i, 16).Value = ""
        If Cells(i, 15).Value = "" And Cells(i, 16).Value = "0" Then
            Rows(i).delete
        Else
            i = i + 1
        End If
        Loop

    End Sub
"

Håber nogen kan hjælpe her.
Avatar billede rexden1 Nybegynder
13. marts 2009 - 11:23 #1
Du kan lægge dit datasæt i en liste, herved kan du afgrænse på de kolonner du ønsker, sådan at du kun ser de kolonner der har et nul, samtidig med at den anden kolonne er tom !
Avatar billede shadowmage Nybegynder
26. marts 2009 - 10:56 #2
Fandt mig en løsning via google.