Avatar billede chrd Nybegynder
11. marts 2009 - 10:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

MySQL update

Hejsa

Jeg har en update der ikke opdates. Jeg kan ikke få den til at opdaterer rækken, jeg synes ikke jeg kan finde nogen fejl!
Jeg har noget i mine variabler når jeg prøver!

$query = MYSQL_QUERY("UPDATE test_tabel SET test='$test', test2='$test2' WHERE id='$id'");

jeg ved godt det ikke er meget det her, men kan bare ikke forstå at det ikke virker!!

Mvh ChrD
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. marts 2009 - 10:58 #1
Prøv følgende:

echo '<h1>Debug</h1>';
echo 'Test : ' . $test . '<br />';
echo 'Test2 : ' . $test2 . '<br />';
echo 'ID : ' . $id . '<br />';
$query = MYSQL_QUERY("UPDATE test_tabel SET test='$test', test2='$test2' WHERE id='$id'") or die(mysql_error());
Avatar billede chrd Nybegynder
11. marts 2009 - 11:13 #2
ja... der var noget jeg havde overset!! det var
"or die(mysql_error());" der hjalp!! Takker og bukker!! Points..?!
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. marts 2009 - 11:15 #3
Svar
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. marts 2009 - 11:33 #4
Takker for point.
Avatar billede chrd Nybegynder
11. marts 2009 - 11:38 #5
det er mig der takker!! stor hjælp, vidste ikke man også kunne bruge "or die(mysql_error());" når man skulle lægge ind i en tabel, men bruger den mange steder jeg henter...
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. marts 2009 - 11:41 #6
Den kan du bruge hver gang, du bruger mysql_query().
Avatar billede chrd Nybegynder
11. marts 2009 - 12:22 #7
ok.. :)