Avatar billede xander_cage Nybegynder
10. marts 2009 - 23:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Spam mail

Hejsa

Et spørgsmål.. Flere af brugerne på arbejdspladsen begynder at få spam mails. Jeg kan bare ikke se om den kommer udefra eller om det er en maskine som sender intert.

Er der nogen som kan hjælpe?

Our products are 100% authentic and our customers are never disappointed with
From: <>
Bcc:
Return-Path: <>
Message-ID: <EXCHANGEdsDO7STjkIY0000024f@exchange.******.com>
X-OriginalArrivalTime: 10 Mar 2009 18:29:54.0375 (UTC) FILETIME=[35157570:01C9A1AE]
Date: 10 Mar 2009 19:29:54 +0100

the effect. http://upys.calmrest.com/
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
10. marts 2009 - 23:43 #1
du sletter jo ting i dit spørgsmål, så her er der ingen svar
Avatar billede Little Helper Seniormester
11. marts 2009 - 01:03 #2
Hvis det er iorden det er på Engelsk så er her en måde som jeg selv har brugt.

http://www.johnru.com/active-whois/trace-email.html

Men for mig at se med det du viser så er et en udefra kommende mail (jeg basere det på flere ting.
1. At jeg næppe kan forestille mig i har en ansat som internt vil sende den slags mail.
2.Hvis det er en Intern mail og det ikke er en ansat der sender den skal et jo være en "orm" som sender den men så ville den sende den fra den mail adresse som den pågældende har og det er den ikke.
3.Den er ikke på Dansk men på engelsk og reklamere for Viagra ogl.

Du kan jo altid blokke for denne mail afsender.

Håber du kan bruge svaret.
Avatar billede Little Helper Seniormester
11. marts 2009 - 01:05 #3
Glemte at sige at når du har IP adresse kan du jo lave en trace og så se hvor i verden den kommer fra.
Avatar billede xander_cage Nybegynder
11. marts 2009 - 20:27 #4
Faktisk har jeg ikke slettet noget udover at fjerne firma navnet.
Dette er en direkte kopi fra exchange.
Derfor var jeg nemmlig itvivl om det kunne være internt eller eksternt at denne mail kom fra.

@Kaffefisk: Har prøvet og se om jeg kunne få en ip addresse men forgæves.

Jeg må nok bide i det sure æble og køre en virus og spam test på samtlige maskiner..
Avatar billede Little Helper Seniormester
11. marts 2009 - 21:04 #5
ok håber du får stoppet for det.

betragter tråden som afsluttet.
Avatar billede Little Helper Seniormester
13. marts 2009 - 20:09 #6
LUK venligst tråden nu den er sfsluttet.
Avatar billede xander_cage Nybegynder
15. marts 2009 - 14:26 #7
Læg et svar og du får point.
Avatar billede xander_cage Nybegynder
01. november 2009 - 23:45 #8
Lukker