Avatar billede anders_cp Nybegynder
10. marts 2009 - 16:10 Der er 1 løsning

com excel virker ikke på windows-server 2003

Hej
Jeg har lavet en excel-generator som virker fint lokalt på maskinen men ikke på webserveren (windows 2003 server).

Efter at have googlet mig frem så jeg at windows-serveren kræver at officepakken bliver installeret. Dette har jeg gjort (og brugte en licens på.... )

Jeg fik efterfølgende fejlen:
Retrieving the COM class factory for component with CLSID {00024500-0000-0000-C000-000000000046} failed due to the following error: 80070005

og læste:
http://blog.crowe.co.nz/archive/2006/03/02/589.aspx

Jeg har givet adgang for excel-mappen på serveren. Og fejlen er der ikke mere. Til gengæld for der ikke er nogen fejlmedd. popper excel-arket ikke frem. Kan nogen hjælpe mig med dette?

Kode:
using System.Reflection;
using Excel = Microsoft.Office.Interop.Excel;

        protected void LinkButtonExcel_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            string deliveryadress = "jewaijofå";
            if (getUser().WareHouseID == 2)
                deliveryadress = "jweaoijf";
            else
                deliveryadress = "wefjwpefj";

            Microsoft.Office.Interop.Excel.Application app = new Microsoft.Office.Interop.Excel.Application();

            Microsoft.Office.Interop.Excel.Workbook xlWorkBook = null;
            Microsoft.Office.Interop.Excel.Worksheet xlWorkSheet = null;

            xlWorkBook = new Microsoft.Office.Interop.Excel.Application().Workbooks.Add(Missing.Value);

            xlWorkBook.Application.Visible = true;
            xlWorkSheet = (Microsoft.Office.Interop.Excel.Worksheet)xlWorkBook.ActiveSheet;
            xlWorkSheet.Cells[1, 1] = "Date";
            xlWorkSheet.Cells[1, 2] = "SP-No";
            xlWorkSheet.Cells[1, 3] = "PickUpAddress";
            xlWorkSheet.Cells[1, 4] = "SP-OrderNo";
            xlWorkSheet.Cells[1, 5] = "SP-reference";
            xlWorkSheet.Cells[1, 6] = "Weight";
            xlWorkSheet.Cells[1, 7] = "WorkOrderNo"; // theRow["Ordreref."]
            xlWorkSheet.Cells[1, 8] = "MaterialNo";
            xlWorkSheet.Cells[1, 9] = "Description";
            xlWorkSheet.Cells[1, 10] = "SerialNo";
            xlWorkSheet.Cells[1, 11] = "ReturnNo";
            xlWorkSheet.get_Range("A1", "K1").Font.Bold = true;
            xlWorkSheet.get_Range("A1", "K1").Interior.ColorIndex = 44;

            // Danish notation
            xlWorkSheet.get_Range("A2", "A200").Cells.NumberFormat = "åååå-MM-DD";
            // English notation
            // xlWorkSheet.get_Range("A2", "A200").Cells.NumberFormat = "yyyy-MM-DD";
            xlWorkSheet.get_Range("G2", "G200").Cells.NumberFormat = "#"; // WorkOrdernumber Cells[i, 7]
            // DataSet dataset = GetPartReturnsByDatePhysicallyReturned(Convert.ToDateTime("2009-01-06"));
            DataSet dataset = GetPartReturnsByDatePhysicallyReturned(Convert.ToDateTime(Convert.ToDateTime(Date.Text)));
            int i = 2;
            foreach (DataRow theRow in dataset.Tables[0].Rows)
            {
                DateTime dt = Convert.ToDateTime(theRow["Date"]);

                xlWorkSheet.Cells[i, 1] = theRow["Date"];
                xlWorkSheet.Cells[i, 2] = "0011291297";
                xlWorkSheet.Cells[i, 3] = deliveryadress;
                xlWorkSheet.Cells[i, 4] = theRow["Ordrenr."];
                xlWorkSheet.Cells[i, 5] = theRow["SP-reference"];

                xlWorkSheet.Cells[i, 7] = theRow["Ordreref."]; // WorkOrdernumber - Vendorreferencenumber
                xlWorkSheet.Cells[i, 8] = theRow["Mat.nr."];
                xlWorkSheet.Cells[i, 9] = theRow["Varebesk."];
                xlWorkSheet.Cells[i, 10] = theRow["Serienr."];
                xlWorkSheet.Cells[i, 11] = theRow["Returnr."];

                i++;
            }

            // Autofit the columns
            xlWorkSheet.Columns.AutoFit();
        }
Avatar billede anders_cp Nybegynder
09. april 2011 - 18:50 #1
Ingen kommentarer. Jeg lukker.