Avatar billede greisdk Nybegynder
10. marts 2009 - 15:19 Der er 4 kommentarer

stored procedure problem

Hej

Jeg har et problem med stored procedure.
jeg skriver:

CREATE PROCEDURE `sp_getBruger`()
SELECT *
FROM `brugerlogin`

Den kommer så med følgende fejl:
#1044 - Access denied for user 'johnbanden'@'%' to database 'vagtdk'

Nogen ide om hvad der skal gøres for at dette virker!?
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
10. marts 2009 - 15:22 #1
det lyder som om du ikke har tilladelse til at oprette stored procedures.

hvad MySQL version kører du?  og er det på egen server, eller på et webhotel ?
Avatar billede greisdk Nybegynder
10. marts 2009 - 15:27 #2
jeg bruger MySQL client version: 5.0.22

Og problemet ligger lidt i, at det en side vi har lavet til et firma, som har en person som står på serveren og sådan og han kan ikke finde ud af MySQL... så hvis det nogle der ved hvordan han evt. kan give os tilladelse til det ville det være kanon!
Avatar billede arne_v Ekspert
10. marts 2009 - 15:40 #3
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/grant.html

GRANT ... CREATE ROUTINE ...

lyder som det rigtige.

Kan sikkert også gøres via PHPMyAdmin
Avatar billede greisdk Nybegynder
10. marts 2009 - 15:48 #4
okay ja det må det være... hvordan skal det helt præcis skrives så, når vores brugernavn er johnbanden!?