Avatar billede nickyc Nybegynder
10. marts 2009 - 15:03 Der er 5 kommentarer

jQuery spm?

Hvordan sender jeg det jeg har valgt i min select med i min action med jQuery Nedenstående virker nemlig ikke...
?
<form action="?$('#makechoice')" id="chooseform" method="post">
            <select id="makechoice" name="makechoice" onchange="$('#chooseform').submit()">
                    <option value="Adresseændring">Adresseændring</option>
                    <option value="Indbetaling">Indbetaling</option>
                    <option value="Invest">Invest/Unit link / Dit valg</option>
                    <option value="Minpension">Min pension</option>
                    <option value="Udbetaling">Udbetaling</option>
                    <option value="Andet">Andet</option>
            </select>
            <input type="submit" />
Avatar billede nickyc Nybegynder
10. marts 2009 - 15:21 #1
har ændret det til dette:

<form action="?" id="chooseform" method="post">
            <select id="makechoice" name="makechoice" onchange="$('#makechoice').action(this.value());$('#chooseform').submit()">
                    <option value="Adresseændring">Adresseændring</option>
                    <option value="Indbetaling">Indbetaling</option>
                    <option value="Invest">Invest/Unit link / Dit valg</option>
                    <option value="Minpension">Min pension</option>
                    <option value="Udbetaling">Udbetaling</option>
                    <option value="Andet">Andet</option>
            </select>

men kan ikke rigtig få action også value til at virke??
Avatar billede softspot Forsker
10. marts 2009 - 15:23 #2
Jeg kunne forestille mig at du skulle sætte en adresse (eller ingenting, hvis den bare skal poste tilbage til formularesiden selv) ind i action-atributten, så burde det fungere...

<form action="" id="chooseform" method="post">
            <select id="makechoice" name="makechoice" onchange="$('#chooseform').submit()">
                    <option value="Adresseændring">Adresseændring</option>
                    <option value="Indbetaling">Indbetaling</option>
                    <option value="Invest">Invest/Unit link / Dit valg</option>
                    <option value="Minpension">Min pension</option>
                    <option value="Udbetaling">Udbetaling</option>
                    <option value="Andet">Andet</option>
            </select>
            <input type="submit" /> </form>

På serversiden skal værdien naturligvis aflæses i Forms-listen (i ASP er det Request.Form("makechoice"))...
Avatar billede softspot Forsker
10. marts 2009 - 15:25 #3
Du kan nu godt undlade at benytte jQuery til dette formål. Du kan blot benytte denne select i stedet:

<select id="makechoice" name="makechoice" onchange="this.form.submit()">
Avatar billede nickyc Nybegynder
10. marts 2009 - 15:29 #4
så får jeg ikke action=min værdi med i URL ?
Avatar billede softspot Forsker
10. marts 2009 - 15:36 #5
OK, er det ikke noget du skal bruge på serveren, eller er det bare et post tilbage til en htm-side?

Hvis det bare er et post (get) tilbage til en htm-side, så skal du naturligvis gøre det på en lidt anden måde. Jeg forestiller mig noget i stil med:

<select id="makechoice" name="makechoice" onchange="this.form.action='?makechoice='+this.value; this.form.submit()">