Avatar billede tcp Nybegynder
09. marts 2009 - 19:32 Der er 1 kommentar og
1 løsning

mysql udtræk php table

Hejsa

Er der en der vil hjælpe mig med at rette denne kode så den udskriver 1-40 i 4 kolonner så det ender med 40 poster
den skal udskrive links og ville være super hvis den kunne sætte link nummer foran linket

1 link  11 link 21 link 31 link
2 link  12 link 22 link 32 link

///////////////////////////////
10 link 20 link 30 link 40 link

        $url = $_SERVER["HTTP_HOST"];

        $query = mysql_query("SELECT * FROM links WHERE sidenavn='$url' ORDER BY ind DESC LIMiT 0, 12 ");

        $counter = 0;
        echo '<table width="468" border="0"><tr>';
        while($row = mysql_fetch_array($query)){
        if(($counter % 4) == 0){
          echo '</tr><tr>';
        }
        $navn = $row['navn'];
        $link = $row['url'];
        $id = $row['id'];
        echo '<td width=117 ><div id=1 algin=left> <a href=count_out.php?id='.$id.'&target='.$link.'>'.$navn.'</a></div></td>';
        $counter++;
        }
        echo '</tr></table>';
?>
Avatar billede arne_v Ekspert
10. marts 2009 - 00:38 #1
$number = ($counter % 4) * 10 + floor($counter / 4) + 1;

kan udregne det nummer du vil prefixe med.
Avatar billede tcp Nybegynder
10. marts 2009 - 16:17 #2
Lavede det selv med et while og et array.....

$links = array();
$query = mysql_query("SELECT * FROM links WHERE sidenavn='$url' ORDER BY ind DESC LIMIT 0, 20 ");
while($row = mysql_fetch_array($query))
{
$links[]= array("navn" => $row['navn'] , "url" => $row['url']);
}

?>

<center>
  <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
    <tr>
      <th width="20" >1.</th>
      <th width="92" ><div align="left"><a href="<?php echo $links['0']['url']; ?>"><?php echo $links['0']['navn']; ?></a></div></th>
      <th width="20" >6.</th>
      <th width="92" ><div align="left"><a href="<?php echo $links['5']['url']; ?>"><?php echo $links['5']['navn']; ?></a></div></th>
      <th width="20" >11.</th>
      <th width="92" ><div align="left"><a href="<?php echo $links['10']['url']; ?>"><?php echo $links['10']['navn']; ?></a></div></th>
      <th width="20" >16.</th>
      <th width="92" ><div align="left"><a href="<?php echo $links['15']['url']; ?>"><?php echo $links['15']['navn']; ?></a></div></th>
    </tr>
    <tr>
      <th width="20" >2.</th>
      <th width="92" ><div align="left"><a href="<?php echo $links['1']['url']; ?>"><?php echo $links['1']['navn']; ?></a></div></th>
      <th width="20" >7.</th>
      <th width="92" ><div align="left"><a href="<?php echo $links['6']['url']; ?>"><?php echo $links['6']['navn']; ?></a></div></th>
      <th width="20" >12.</th>
      <th width="92" ><div align="left"><a href="<?php echo $links['11']['url']; ?>"><?php echo $links['11']['navn']; ?></a></div></th>
      <th width="20" >17.</th>
      <th width="92" ><div align="left"><a href="<?php echo $links['16']['url']; ?>"><?php echo $links['16']['navn']; ?></a></div></th>
    </tr>
    <tr>
      <th width="20" >3.</th>
      <th width="92" ><div align="left"><a href="<?php echo $links['2']['url']; ?>"><?php echo $links['2']['navn']; ?></a></div></th>
      <th width="20" >8.</th>
      <th width="92" ><div align="left"><a href="<?php echo $links['7']['url']; ?>"><?php echo $links['7']['navn']; ?></a></div></th>
      <th width="20" >13.</th>
      <th width="92" ><div align="left"><a href="<?php echo $links['12']['url']; ?>"><?php echo $links['12']['navn']; ?></a></div></th>
      <th width="20" >18.</th>
      <th width="92" ><div align="left"><a href="<?php echo $links['17']['url']; ?>"><?php echo $links['17']['navn']; ?></a></div></th>
    </tr>
    <tr>
      <th width="20" >4.</th>
      <th width="92" ><div align="left"><a href="<?php echo $links['3']['url']; ?>"><?php echo $links['3']['navn']; ?></a></div></th>
      <th width="20" >9.</th>
      <th width="92" ><div align="left"><a href="<?php echo $links['8']['url']; ?>"><?php echo $links['8']['navn']; ?></a></div></th>
      <th width="20" >14.</th>
      <th width="92" ><div align="left"><a href="<?php echo $links['13']['url']; ?>"><?php echo $links['13']['navn']; ?></a></div></th>
      <th width="20" >19.</th>
      <th width="92" ><div align="left"><a href="<?php echo $links['18']['url']; ?>"><?php echo $links['18']['navn']; ?></a></div></th>
    </tr>
    <tr>
      <th width="20" >5.</th>
      <th width="92" ><div align="left"><a href="<?php echo $links['4']['url']; ?>"><?php echo $links['4']['navn']; ?></a></div></th>
      <th width="20" >10.</th>
      <th width="92" ><div align="left"><a href="<?php echo $links['9']['url']; ?>"><?php echo $links['9']['navn']; ?></a></div></th>
      <th width="20" >15.</th>
      <th width="92" ><div align="left"><a href="<?php echo $links['14']['url']; ?>"><?php echo $links['14']['navn']; ?></a></div></th>
      <th width="20" >20.</th>
      <th width="92" ><div align="left"><a href="/nyt_link.php">Dit link her....</a></div></th>
    </tr>
  </table>
  </center>