Avatar billede scorp-d Nybegynder
09. marts 2009 - 14:48 Der er 2 kommentarer

MS SQL Server 2005 full-text indexing

Hej.

Jeg følger en vejledning i at sætte full-text indexing op, for at få lidt bedre søgetider (pt. 25 sek. for gennemsøgning af 100 rækker).

Jeg havde i forvejen følende table:

Tabel1:
    TableID, int, not null, Identity specification, PK.
    Beskrivelse, ntext, null.

Så har jeg gjort følgende:

use minDB
go
EXEC sp_fulltext_database 'enable'
go
CREATE FULLTEXT CATALOG myTestCatalog
go

Hvilket virker fint, der ligger nu en 'myTestCatalog' under Full-text Catalogs.
Problemet kommer først når jeg prøver at afvikle nedenstående:

CREATE FULLTEXT INDEX ON mitcatalog.Tabel1
(
Beskrivelse
Language 0X0
)
KEY INDEX TabelID ON myTestCatalog
WITH CHANGE_TRACKING AUTO

Så får jeg fejlen:

"Msg 7653, Level 16, State 1, Line 1
'VariantID' is not a valid index to enforce a full-text search key. A full-text search key must be a unique, non-nullable, single-column index which is not offline, is not defined on a non-deterministic or imprecise nonpersisted computed column, and has maximum size of 900 bytes. Choose another index for the full-text key. "

Undre mig bare over fejlen, for en PK er da unik? Jeg sætter den til 'not null' og jeg ikke spreder den ikke ud over flere kolonner.

Er det fordi mit ID er en identity spec. ? og hvis det er derfor, er der så ikke en måde at komme uden om det på ?

På forhånd tak.
Scorp-D
Avatar billede arne_v Ekspert
10. marts 2009 - 01:28 #1
TableID
TabelID

er ihvertfald ikke ens !
Avatar billede scorp-d Nybegynder
10. marts 2009 - 09:34 #2
Alle navne er c&p fra "Column Properties" til Queryen....

Fejlen med de 2 forskellige tabel-ID's er fordi jeg glemte at gemme min query, så det er bare en skrivefejl her på exp...
Også derfor der står minDB & mitcatalog.