Avatar billede krel Nybegynder
09. marts 2009 - 14:35 Der er 1 løsning

drop up menu i tabel

Hej.

Jeg har denne side jeg sidder og roder med og kunne godt tænke mig at lave en lidt mere flyende effekt.

Jeg har skåret min menu lidt ud så der ikke er så meget kode at kigge på (mit websted er nede så kan ikke uploade) så prøver her med den kortere kode:

<table border="1" width="100%" id="table1">
    <tr>
        <td align="center" style="background-color:#555555;color:#ffffff;cursor:pointer" onmouseover="this.style.backgroundColor='#aaaaaa';this.style.color='#ffffff'" onmouseout="this.style.backgroundColor='#555555';this.style.color='#ffffff'" onclick="location='index.htm'">menu b</td>
        <td align="center" style="background-color:#555555;color:#ffffff;cursor:pointer" onmouseover="this.style.backgroundColor='#aaaaaa';this.style.color='#ffffff'" onmouseout="this.style.backgroundColor='#555555';this.style.color='#ffffff'" onclick="location='index.htm'">menu d</td>
    </tr>
    <tr>
        <td align="center" style="background-color:#555555;color:#ffffff;cursor:pointer" onmouseover="this.style.backgroundColor='#aaaaaa';this.style.color='#ffffff'" onmouseout="this.style.backgroundColor='#555555';this.style.color='#ffffff'" onclick="location='index.htm'">menu a</td>
        <td align="center" style="background-color:#555555;color:#ffffff;cursor:pointer" onmouseover="this.style.backgroundColor='#aaaaaa';this.style.color='#ffffff'" onmouseout="this.style.backgroundColor='#555555';this.style.color='#ffffff'" onclick="location='index.htm'">menu c</td>
    </tr>
    <tr>
        <td align="center" style="background-color:#aaaaaa;color:#ffffff;cursor:pointer" onmouseover="this.style.backgroundColor='#000000';this.style.color='#ffffff'" onmouseout="this.style.backgroundColor='#aaaaaa';this.style.color='#ffffff'" onclick="location='index.htm'">MENU 1</td>
        <td align="center" style="background-color:#aaaaaa;color:#ffffff;cursor:pointer" onmouseover="this.style.backgroundColor='#000000';this.style.color='#ffffff'" onmouseout="this.style.backgroundColor='#aaaaaa';this.style.color='#ffffff'" onclick="location='index.htm'">MENU 2</td>
    </tr>
</table>

Det jeg kunne forestille mig:
Når musen er over MENU 1 så skal menu a og b komme frem ellers skal der ikke være noget i disse td'er
Når så man bevæger musen over menu a og b så skal MENU 1 fastholde sin mouseover indtil man fjerne musen fra enten menu a eller b fx over på MENU 2 hvor der skal ske det samme med menu c og d som med menu a og b

SORT SNAK?? - håber der er nogle der kan hjælpe...

  ^_^
Kristian
Avatar billede krel Nybegynder
12. marts 2009 - 21:40 #1
Fandt min egen løsning - dog med lille problem men mon ikke det er til at rode med...

Hvornår må man egentlig fjerne de der "do not delete this line" når man har fundet et script og selv lavet det om så det passer til ens behov (?)

/
Kristian