Avatar billede connynorregaard Nybegynder
09. marts 2009 - 13:49 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Drop down menu fra ark2

Hej Eksperter,
Vi er i gang med at lave en liste med vare, hvor vi gerne vil have felter på ark1 med drop down liste der returneret hele kolonnen fra ark2, så det er muligt at vælge mellem værdier.
Vi har forsøgt os med Datavalidering men kan ikke få den til at slå op på ark2 hvor opslagslisten ligger.

Hvad sker der?

Takker

Conny
Avatar billede ladyhawke Novice
09. marts 2009 - 14:00 #1
Det er fordi det ikke er helt indlysende hvordan man gør, løsningen er her:
http://www.mrexcel.com/archive/Data/17933.html
Avatar billede connynorregaard Nybegynder
09. marts 2009 - 14:48 #2
Kan stadig ikke få det til at fungere.
"Type in the name box a name eg MyDataRange"?
Min kolonne hedder Vare, men selvom jeg skriver =Vare skriver Excel at "Du har angivet navnet på et område der ikke findes" som om den stadig slår op på ark1.
Avatar billede supertekst Ekspert
09. marts 2009 - 15:02 #3
Findes navnet "Vare" og ikke blot som overskrift?
Avatar billede connynorregaard Nybegynder
09. marts 2009 - 15:20 #4
Vare står i et felt som en overskrift.
Avatar billede supertekst Ekspert
09. marts 2009 - 17:29 #5
Der skal være et defineret navn = "Vare"
Avatar billede ladyhawke Novice
10. marts 2009 - 05:57 #6
som supertekst skriver: du skal definere et navngivent område og bruge navnet på dette i "opskriften", ellers virker det ikke,det er det der er "tricket". Det andet har du jo prøvet uden held...
Avatar billede connynorregaard Nybegynder
10. marts 2009 - 08:37 #7
Weeeeeeee...
Så virkere det. 1000 tak begge to
Avatar billede ladyhawke Novice
10. marts 2009 - 08:48 #8
supertekst>> skal du have del i point?
Avatar billede supertekst Ekspert
10. marts 2009 - 08:54 #9
Nej tak
Avatar billede ladyhawke Novice
10. marts 2009 - 09:14 #10
ok fint nok, ville bare ikke snyde dig, du havde jo ret i din kommentar og jeg havde ikke opdaget at det ikke ikke virkede for brugeren, før du kommenterede :o)
Avatar billede connynorregaard Nybegynder
10. marts 2009 - 11:13 #11
Jeg er nu stødt ind i et andet problem..
Ved I hvordan man redigere de lister man så har lavet.

Jeg markere området for at navngive felter (listen), men der kommer nye vare på listen et par gange om måneden, kan man redigere en allerede navngivet liste?

Har prøvet at se om jeg kan slette listen helt og så bare lave den igen, vha den måde Excel hjælp har. Men listen forsvinder ikke.

Nogen ideer?
Avatar billede ladyhawke Novice
10. marts 2009 - 12:24 #12
Du opdaterer vel bar en named range som nromalt:
http://www.igetit.net/newsletters/Y02_06/NamedRange.aspx ?
Avatar billede connynorregaard Nybegynder
11. marts 2009 - 08:33 #13
Tak, forstår fint dette link.
Men jeg har Dansk Excel 2007, i den er der ikke nogen Navn and Define (eller på dansk) i menuen Indsæt.

"What happens when you want to include more data in your chart? The easiest thing to do is to update your named range—the chart will update itself. Fill a few more rows with data beneath C30. Highlight the entire region, both new and old data. Go to the Insert menu at the top of the Excel window and choose Name then Define... You'll be tempted to click on TestResults in the list box but don't do it!

You must retype the name TestResults in the text box at the top to re-define the name as opposed to choosing the old name (with the old definition) from the list. You'll see that your chart is updated with the new data from your named range"
http://www.igetit.net/newsletters/Y02_06/NamedRange.aspx
Avatar billede ladyhawke Novice
11. marts 2009 - 08:40 #14
Du må meget undskylde, men du forstår det vist ikke rigtigt...

Hvis du markerer de nye data der skal være din "named range" (som der står i vejledningen), så er der i indsæt menuen et punkt der hedder "Navn" (som du ikke kan finde ser det ud til).

Hvis du klikker på "Navn", kommer der en undermenu, hvori det allerførste punkt er "Definer" (Define oversat til dansk).

Håber det leder dig på rette spor
Avatar billede connynorregaard Nybegynder
11. marts 2009 - 09:01 #15
Jeg sad lige og kiggede alle menuer igennem.
Den ligger i menuen formler.
Så nu fungere det...

1000 tak
Avatar billede ladyhawke Novice
11. marts 2009 - 09:05 #16
Underligt, i min udgave af excel (2003 DK) er det i indæt menuen, som det står i artiklen...

Men måske du bruger en anden udgave...