Avatar billede cpmeyer Nybegynder
07. marts 2009 - 21:47 Der er 3 kommentarer

BATCH kommando til at gennemsøge folderstruktur og udføre script

Jeg skal have konverteret en masse tekst filer, der ligger i en folderstruktur, fra ASCII til UTF-8 og vil gerne lave et batch script til at udføre dette arbejde. Filerne ligger på en Windows XP maskine.

Selve konverteringen har jeg nogenlunde styr på og har lavet et et batch script til dette, men problemet ligger i at skulle gennemsøge en større folderstruktur og udføre dette script.

Umiddelbart vil jeg tro at FOR kommandoen er i stand til at hjælpe mig, men jeg kan ikke gennemskue syntaksen og virkemåden.

Held konkret skal jeg søge i hver mappe efter .cue filer for hver af disse udføre mit konverteringssctipt der ser ud noget i retning af:
---
REM Lav backup kopi af original
copy %1 %1_ASCII
REM kald konverteringsprogram og konverter den fundne .cue fil
cscvt %1 /scs=ASCII /dsc=UTF-8
---

Er der nogen der kan hjælpe med at automatisere denne opgave?
Så slipper jeg for at skulle gennemgå flere hundrede foldere manuelt.

Mvh.
Christian Meyer
Avatar billede anri Novice
09. marts 2009 - 09:25 #1
Jeg ville lave en lille .bat rutine der modtager en folder som parameter og gør følgende

for hver fil i folderen
  hvis filen er en normal fil, så konverter den
  hvis filen er en folder så start denne batch med den fundne folder som parameter.
end for

Det er lææænge siden jeg sidst har kodet i batch-script, men jeg kan nok grave det frem igen, hvis ikke dette hjælper dig videre..
Avatar billede cpmeyer Nybegynder
15. marts 2009 - 20:12 #2
Tak for dit svar.

Du må meget gerne 'grave' dine gamle script tricks frem. Jeg må vist erkende at jeg har nået grænsen for mine nuværende batch-scripting evner.

/Christan
Avatar billede Niels_BN Nybegynder
24. marts 2009 - 15:59 #3
Du kan bruge:

for /f %i in ('dir c:\testmappe /b /s') do {
  Put din kopierings kode,
  samt konverterings kode her.
}

%i er den fulde stil til alle filer i c:\testmappe samt filer i alle undermapper.

Hust hvis du skal lave det i et batch script skal der der to %% tegn foran i.