Avatar billede ApeBerg Nybegynder
07. marts 2009 - 21:20 Der er 1 løsning

Excel 2003 Inputbox dato til en celle

Jeg har et Ark, hvor kolonne A er dato og kolonne B er kunde nummer. I inputboxen indtaster jeg 1: Dato 2:Kundenr. og trykker NÆSTE, så skal datoen ud den indtastede kunde erstattes. Har brug for hjælp. Hilsen en BeGynder!
Avatar billede komputerdk Mester
07. marts 2009 - 23:29 #1
man kan gøre det på denne måde.. foreach er også en mulighed, men jeg er mere til for next..

i stedet for currentregion, kan man bruge en hvor den tester om næste række er tom og stoppe der.. do while løkke

Sub test()
Dim omraade As Range 'for at få et antal af rækker
Dim dato As String 'til datoen
Dim kundenr As String 'til kundenr
Dim i As Integer 'til tælleren
Dim x As Integer 'til at tælle antal kundeopdateringer

x = 0 'just in cace
dato = InputBox("skriv dato")
kundenr = InputBox("kundenr")

Range("b1").Select
Set omraade = ActiveCell.CurrentRegion 'currentregion tæller området med celler, lidt a la CTRL Pil ned / pil op

For i = 1 To omraade.Rows.Count 'i = 1 da der er en overskrift , eller 0

If ActiveCell.Offset(i, 0).Value = kundenr Then
ActiveCell.Offset(i, -1).Value = dato

x = x + 1 'for at tælle antal kundenr opdateringer
End If

Next

MsgBox "Antallet af opdaterer er " & x 'kan udelades.. evt med en if x = 0 then msgbox "kundenr ikke fundet i området"

End Sub