Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2009 - 20:30 Der er 1 kommentar

Master page og nestet masterpage

Jeg sidder og prøver at lave en Masterpage med nested Masterpage i

Det jeg havde tænkt mig er følgende:

Jeg har en Masterpage (globalMaster.Master) som indeholder Header og Footer.
I den Masterpage har jeg en nestet master for venstre menu (leftColumnNav.master) og højre menu (RightColumnNav.master)
Desuden har jeg ContentPlaceHolder til mit content.

Mit problem er at jeg hverken får vist mine venstre- eller højremenuer. Mens teksten i midten (content) kommer fint med.

Jeg lister koden( ja er f...... lang)

Hvad gør jeg galt og er der en mere smart måde at gøre det på.
Jeg bruger VS2008
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2009 - 20:30 #1
GLOBAL MASTER

<%@ Master Language="VB" AutoEventWireup="false" CodeBehind="GlobalMaster.master.vb" Inherits="WorkMasterpages.GlobalMaster" %>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head runat="server">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
    <title>TESTER Masterpage</title>
    <asp:ContentPlaceHolder ID="head" runat="server">
    </asp:ContentPlaceHolder>
    <link href="xxxxx.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
    <link href="yyyyy.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
</head>

<body class="White">
<div id="main_wrapper">
  <div id="header">
    <div id="header_inner">
      <h1>Tester</h1>
    </div>
  <div id="threecolwrap">
    <!--encloses the three columns-->
    <div id="twocolwrap">
      <!-- encloses the left and center columns-->
    <div id="nav">
            <!-- the left column-->
        <ASP:CONTENTPLACEHOLDER ID="LEFTCOLUMNNAV" RUNAT="SERVER"></ASP:CONTENTPLACEHOLDER>
      </div>
      <!-- end nav div -->
      <div id="content">
        <!-- the center column -->
        <div id="content_inner">
      <ASP:CONTENTPLACEHOLDER ID="CONTENTPLACEHOLDER1" RUNAT="SERVER"></ASP:CONTENTPLACEHOLDER>
    </div>
        <!-- end content inner -->
      </div>
      <!--end of content div-->
    </div>
    <!--end of twocolwrap-->
    <div id="promo">
      <ASP:CONTENTPLACEHOLDER ID="RIGHTCOLUMNNAV" RUNAT="SERVER"></ASP:CONTENTPLACEHOLDER>
      <!--end of inner promo div-->
    </div>
    <!--end of promo div-->
  </div>
  <!--end of threecolwrap div-->
  <div id="footer">
    <div id="footer_inner">
      <p>Footer</p>
    </div>
    <!--end of footer inner div-->
  </div>
  <!--end footer -->
</div>
<!--end main_wrapper-->

</body>
</html>

leftColumnNav

<%@ Master Language="VB" MasterPageFile="~/GlobalMaster.Master" AutoEventWireup="false" CodeBehind="LeftColumnNavMaster.master.vb" Inherits="WorkMasterpages.LeftColumnNavMaster" %>

<asp:Content ID="Content2" ContentPlaceHolderID="leftColumnNav" runat="server">
<div id="nav_inner">
          <ul>
            <li><a href="#">Nav item 1</a></li>
            <li><a href="#">Nav item 2</a></li>
          </ul>
        </div>

</asp:Content>
<asp:Content ID="Content3" ContentPlaceHolderID="ContentPlaceHolder1" runat="server">
</asp:Content>

RightColumnNav

<%@ Master Language="VB" MasterPageFile="~/GlobalMaster.Master" AutoEventWireup="false" CodeBehind="RightColumnNav.master.vb" Inherits="WorkMasterpages.RightColumnNav" %>
<asp:Content ID="Content4" ContentPlaceHolderID="RightColumnNav" runat="server">
<div id="promo_inner">
        <h3>Højre menu</h3>
        <p>tester</p>
      </div>

</asp:Content>

Denne side bruges til at få vist content. Er ikke en master side men en alm. .aspx

<%@ Page Language="vb" AutoEventWireup="false" MasterPageFile="~/GlobalMaster.Master" CodeBehind="Home.aspx.vb" Inherits="WorkMasterpages.Home"
    title="Untitled Page" %>

<asp:Content ID="Content2" ContentPlaceHolderID="ContentPlaceHolder1" runat="server">
    <h2>xxxxx</h2>
          <p> bla bla bla bla</p>

</asp:Content>