Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
06. marts 2009 - 12:43 Der er 1 løsning

Word Mail Merge

Hej herinde, jeg håber i kan hjælpe mig.

Jeg er ved at lave et program som skal kunne læse data fra excel og mail merge dem til word.

Koden ser sådan her ud:

Dim oApp As Word.Application
                Dim oDoc As Word.Document

                'Starter nyt dokument i word
                oApp = CreateObject("Word.Application")
                oApp.Visible = False

                oDoc = oApp.Documents.Open("C:\Test.doc")

                With oDoc.MailMerge
                    .OpenDataSource(Name:="C:\Test.xls", Connection:="", ReadOnly:=True) 'Specify the data source here
                    .Execute()
                End With

                oDoc.Close(False)
                oApp.Visible = True

Koden virker fint sådan som det er nu her, men det som jeg gerne vil have den til, er at den som standard tager "første datarække indeholder kolonneoverskrifter"

Sådan som jeg har fundet ud af det inde i word med en macro så er det denne kommando jeg skal bruge: HDR=YES <-- men jeg kan bare ikke få den sat ind nogen steder, hvor den gør nogen forskel.

Jeg bruger Office XP pakken, hvis det skulle gøre nogen forskel. Samt jeg bruger Microsoft Visual Basic 2008 Express Edition

//IT-GuFFe
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
18. august 2010 - 13:50 #1
Fandt aldrig en løsning, men nu har brugerne levet med at skulle trykke "OK" i over 1 år, så det går nok :-)