Avatar billede sbarnney Nybegynder
05. marts 2009 - 22:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

UrlDeCode() med æø og å

Jeg har denne funktion som giver mig en lille firkant i stedet for æø eller å ??? Jeg ved ikke hvorledes jeg retter funktionen ?

Function URLDecode(sConvert)
    Dim aSplit
    Dim sOutput
    Dim I
    If IsNull(sConvert) Then
      URLDecode = ""
      Exit Function
    End If

    ' convert all pluses to spaces
    sOutput = REPLACE(sConvert, "+", " ")

    ' next convert %hexdigits to the character
    aSplit = Split(sOutput, "%")

    If IsArray(aSplit) Then
      sOutput = aSplit(0)
      For I = 0 to UBound(aSplit) - 1
        sOutput = sOutput & _
          Chr("&H" & Left(aSplit(i + 1), 2)) &_
          Right(aSplit(i + 1), Len(aSplit(i + 1)) - 2)
      Next
    End If

    URLDecode = sOutput
End Function

er der nogle der kan rette den eller har en anden der virker ??

MVH Stig

P.S.
Grundet tidspres giver jeg 200 point for indlægget.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. marts 2009 - 22:54 #1
I hvilket tegnsæt er dine æøå-er urlen, før encoding?
Hvilket tegnsæt bruger du på din html-side?
Avatar billede sbarnney Nybegynder
05. marts 2009 - 22:57 #2
Jeg bruger UTF-8
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. marts 2009 - 08:27 #3
Hvis du bruger utf-8 både i url-en og på html-siden, så vil du ikke se problemer. Har du et link til siden?
Avatar billede sbarnney Nybegynder
07. marts 2009 - 08:31 #4
nej, desværre - den er ikke online endnu. Jeg tror at det måske kan have noget at gøre med når jeg gemmer i databasen ? men jeg har tænkt mig at rette det så det der gemmes ikke bliver encoded.
Men hvis du har en ide vil jeg meget gerne høre den.

stig
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. marts 2009 - 20:57 #5
Jeg har ikke andre ideer, end at være konsekvent med tegnsæt. Det kunne muligvis se ud som om du har iso-8859-1 i url-en (et æ fylder eet tegn), og utf-8 på siden (et æ fylder 2 tegn).
Avatar billede sbarnney Nybegynder
09. marts 2009 - 21:03 #6
Jeg tror du har ret. Det ligger i asp koden, jeg lavede en GridView i .net og den viser teksten fint, så jeg dropper helt og rette i den alm. asp, og går over til at laver mine rettelser i .Net, så har jeg også bedre styr på teksten.

Du skal nu aligevel have tak for hjælpen.

erik, jeg ved godt du ikke samler på point, men når jeg får hjælp, vil jeg også gerne "Belønne" for den hjælp jeg får.

Vil du give et svar ??

Stig
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. marts 2009 - 22:17 #7
Nej tak.
Avatar billede sbarnney Nybegynder
10. marts 2009 - 13:35 #8
Nu fant jeg "fejlen", regional settings var på serveren sat til eng. :-)

Stig