Avatar billede bjarke-b Nybegynder
04. juli 2001 - 15:24 Der er 7 kommentarer og
4 løsninger

sd vs ddr ram ?

Tjo, hvor stor er forskellen på f. eks 512 mb sd ram og 256 mb ddr ram ?

Hvor hurtigere / bedre er DDR ram ?
Avatar billede coolby Nybegynder
04. juli 2001 - 15:29 #1
DDR ram er klart de hurtigeste ram man kan få, men dyre er de også.

Hvis du har råd så køb DDR ram.

Jeg skal helt klart have DDR ram når jeg får råd til det.

Jeg tror ikke der er så stor en forskel.

//CoolBy
Avatar billede darkness Nybegynder
04. juli 2001 - 15:30 #2
DDr rammene er dobbelt så hurtige som SD rammene.
Jeg vil helt klart anbefale dig at købe dem.
Jeg har selv lige været ude og købe 256 Mb ddr ram, og de sparker røv.
Håber det kunne hjælpe dig.
Avatar billede nordvest Nybegynder
04. juli 2001 - 15:37 #3
hejsa

DDR ram er pt. ikke værd at købe efter min mening da de er på nuværende ddr ram platforme ikke er meget hurtigere end sd ram, derudover er det i en del test på forskellige hardwaresites, bla. anandtech, påvist at pc133 sdram er performance mæssigt på højde med ddr ram, og er endda hurtigere i nogle tilfælde. så konklusionen fra min side er. vent med ddr ram, hvertfald indtil priserne begynder at falde, og til nvidia kommer med deres ncforce pc chipsæt, som via speciel teknologi, giver en memory båndbredde på ddr ram på 4.2 gb/s via sammen kobling af flere af op til 4 64 bit ddr ram interfaces.

Hilsen Nordvest

Avatar billede nordvest Nybegynder
04. juli 2001 - 15:38 #4
- er *g*

Hilsen Nordvest
Avatar billede nordvest Nybegynder
04. juli 2001 - 15:39 #5
- flere *g*

undskyld de sidste 2 kommentarer men jeg hader stavefejl

Hilsen Nordvesr
Avatar billede darkness Nybegynder
04. juli 2001 - 15:43 #6
Nordvest--> Hvad fanden er det for noget at sige, kender du PC bladet??? \"Privat Computer\"
Der anmeldte de 256 Mb DDr ram, og 256 Mb SD Ram.
Det vidste sig at DDr rammene var næsten dobbelt så hurtige ind SDram.
Avatar billede darkness Nybegynder
04. juli 2001 - 15:45 #7
Bjarke-B--> Som coolby siger, er de også dyerere.
Men så hellere spytte lidt flere penge i DDr rammene, så bliver du ikke skuffet.
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
04. juli 2001 - 17:39 #8
Darkness > Ved du hvad ddr står? Hvis så kan jeg sige dig at det står for Double Data Rate, altså dobbelt clockhastighed, IKKE dobbelt så hurtigt! Det samme gælder for RD-RAM (Rambus(som dog ER hurtigere, men og ret hurtige))
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
04. juli 2001 - 17:40 #9
men ret dyre skulle der stå!
Avatar billede nordvest Nybegynder
04. juli 2001 - 17:45 #10
hejsa

jeps jeg kender privat computer da jeg har abonneret på det de sidste 4 år.

men det er alt sammen teoretisk. i praktisk ydelse har det vist sig at sd ram er på højde med ddr ram indtil videre.

Hilsen Nordvest
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
04. juli 2001 - 17:50 #11
nordvest > Ahhh, det er vist en sandhed med grove modifikationer! DDR ER hurtigere end SD, men _ikke_ dobbelt så hurtigt!