Avatar billede thenuttypro Nybegynder
05. marts 2009 - 19:28 Der er 1 løsning

ASP.NET hjælp omkring billedeeffekt ved hyperlink i masterpage

Hej folkens
Jeg leger lidt med asp.net og prøver at finde en løsning til
hvordan man skifter billeder i en masterpage når brugeren bevæger
sig rundt på siden.

Jeg har lavet en masterpage, kalder MasterPage.master, som har en
række hyperlinks i toppen i form af billeder. Jeg har lavet en
"hover-effekt" så hyperlink billedet ændrer sig når man bevæger
musen hen over (dette er lavet med javascript), men jeg ønsker
samtidig at når brugeren trykker på et hyperlink at
"hover-effekten" skal blive - altså dvs at hyperlink billedet
skal forblive ændret, når brugeren er inde på en side.
Eksempelvis som på denne side:
http://www.ucvest.dk/page5.aspx

i Menuen i toppen kan man se at billederne ændres når man bevæger
musen over, men samtidig forbliver det ændret når man ex har
trykket på linket "uddannelser"

Som sagt har jeg brugt en masterpage der indeholder hyperlinks'ene, og så lavet resten af
web-forms i en contenplaceholder på masterpage.

Jeg tænker at man må kunne løse problemet med en eventhandler, ex page_load, i masterpage.master.cs, men jeg ved ikke præcis hvilken klasse jeg skal bruge for at sætte source attributten for det gældende billede, så den er på det rigtige billede.
Det kan formentlig også løses med javascript..

Kan i hjælpe mig?

På forhånd tak
Avatar billede thenuttypro Nybegynder
17. marts 2009 - 15:24 #1
svaret fandt jeg selv ud af:

http://www.eksperten.dk/spm/867119