Avatar billede sambora Nybegynder
05. marts 2009 - 16:35 Der er 3 kommentarer

En ny bærbar

Jeg er ved undersøge markedet for en ny bærbar... og vil i den forbindelse gerne have lidt gode råd om hvad jeg kunne kigge efter.

Den skal bruges som en rigtig familie PC, dvs. internet, kontor osv.

Men den skal også bruges til billedredigering i Photoshop. Derfor en stor harddisk og en skærm der er velegnet hertil.
Gerne 4 GB RAM.

Har kigget lidt på Dell, hvor specielt denne skærm på deres store XPS model har fanget min interesse:
16" (inch) Truelife 1080p Full HD RGBLED Edge to Edge Display
Desværre ligger modellen et stykke over mit budget, der ligger omkring de 8000 kr.

Jeg vil meget gerne vente på Windows 7, men indtil da har I nogle forslag der matcher mine ønsker?
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
05. marts 2009 - 20:11 #2
køb evt en computer med XP, da det bliver billigere for dem med XP at gå ud og købe windows 7, da der bliver stoppet med at lave XP opdateringer osv.
Avatar billede haverslev Novice
05. marts 2009 - 20:49 #3
Det er både rigtigt og forkert :)
Forstået på den måde, at skal du have en rimelig god og kvalitets pc, så leveres de ikke med XP mere og hvis du er heldig at finde en med XP, så er det ved ot være en "lager udsalgs pc"
Tillige er de pc`ere med Vista billigere i indkøb og XP maskinerne dyrere.

det er rigtigt, at der stoppes med at lave XP opdateringer, men det er også udsat pga. af de massive modstande der har været mod styresytemet Vista og det derfor har en større prioritet at få WIN7 færdigt så hurtigt som muligt