Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2009 - 11:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Nogen som har læst C# grundbog

hejsa allesammen..

jeg har siddet med C++ grundbog for lidt tid siden, men kørte lidt død i det da jeg ikke fik noget "visuelt" ud af eksemplerne, altså ingen Windows apps.

Jeg overvejer at skifte over og prøve C#, mest fordi det er .NET og kan bruges sammen med ASP.

Men er hele C# grundbog også små eksempler som bliver vist i komandopromt?
Eller er der noget "Windows" programmering også?

Mvh. Wackos :)
Avatar billede mireigi Novice
05. marts 2009 - 11:33 #1
Den grundbog (Grundbog i C# vistnok) vi brugte på første og andet semester på datamatiker uddannelsen med start i 2006 indeholdte kun konsolapplikationer.

Hvis du vil lave "Windows" programmering bør du nok kigge efter nogle bøger der omhandler C# OG Visual Studio 2005/2008.
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2009 - 11:35 #2
Okay, er det en fordel at ha læst C# grundbog før man begynder på Windows programmering?
Avatar billede windcape Praktikant
05. marts 2009 - 11:42 #3
Du skal have en grundlæggende indsigt i normal programmering og det at programmerer med objekter før du kan udnytte C# og .NET som sprog/framework.

Det at arbejde med Visual udvikling er ikke nogen størrere kunstart, og er mere omkring valg af design patterns der passer med frontend udvikling, og at arbejde med threading og passing af events/delegates.

(Observer Pattern among others).

Men kodenavnet er "Visual C#" hvis du vil arbejde med WinForms udvikling.

Mit forslag er er at downloade Visual Studio 2008 Express, og ellers bare prøve dig frem.

Men hvis du ikke har den nødvendige erfaring med at programmerer bør du gennemgå en grundbog før du begynder på det sjove ;-)
Avatar billede qtonchr Nybegynder
07. marts 2009 - 16:29 #4
Helt enig, det er vigtigt at forstå de grundlæggende elementer, herunder OO før end man kaster sig over .NET, og det er uanset om det C#, VB, C++.NET osv.

Express udgaverne af Visual Studio er helt gratis og det er godt at starte på:-)

Happy coding
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2009 - 11:17 #5
Gik lidt i gang med java i stedet for, men tak for jeres tid, smider i et svar?:)
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2009 - 23:09 #6
Lukker :-)