Avatar billede dingemann Novice
05. marts 2009 - 00:13 Der er 1 løsning

ASP.NET dynamisk genereret objekt

Jeg er løbet ind i et lidt underligt problem der på den ene side virker men med lidt umiddelbart ikke-problematiske modifikationer ikke virker.

For at efterligne gør følgende:

På en tom default.aspx smide følgende i .vb filen

    Protected Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load
        Dim peter As New Button()
        peter.CommandName = "tis"
        AddHandler peter.Command, AddressOf peter_click
        Panel2.Controls.Add(peter)
    End Sub

ligeledes oprettes der en sub i samme class:

    Sub peter_click(ByVal s As Object, ByVal e As CommandEventArgs)
        MsgBox("Peter " & e.CommandName)
    End Sub

Kør siden med F5 og ved at trykke på knappen skulle der gerne komme en msgbox frem. Fint!

Ryd al kode og gør følgende:
1) opret en web user control og kald den test.ascx
2) smid en Panel ind på 'test' med navnet Panel1
3) smid følgende i test.ascx.vb-klassen

    Protected Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load
        Dim tissemand As New Button()
        tissemand.CommandName = "tralala"
        tissemand.Text = "vi siger tis"
        AddHandler tissemand.Command, AddressOf tissemand_click
        PanelPik.Controls.Add(tissemand)

    End Sub

    Sub tissemand_click(ByVal s As Object, ByVal e As CommandEventArgs)
        MsgBox("Peter " & e.CommandName)

    End Sub

4) hop ind på default.aspx og tilføj en knap og et Panel1. I knappens Click tilføj
        Dim uc As UserControl = CType(Page.LoadControl("usercontrollers/test.ascx"), UserControl)
        Panel1.Controls.Add(uc)

kør siden med F5
Når der trykkes på knappen bliver der indsat en ny knap i Panel1 på default.aspx-siden. Trykker du på denne knap skulle du gerne få msgboxen frem fra test.ascx men det er ikke tilfældet.

Hvis du i punkt 4) istedet (for knappens Click) tilføjer koden til Page_Load og du klikker på knappen 'vi siger tis' så vil du få en msgbox.

Mit spørgsmål er hvorfor er der forskel på at loade fra Page_Load og så fra knappens Click-funktion... jeg vil umiddelbart gerne kunne bruge knappens click-funktion da det vil lette mit arbejde en del i forhold til masterpages osv.
Avatar billede dingemann Novice
12. marts 2009 - 00:00 #1
det lød måske lidt for komplext så nu er spørgsmålet flyttet til http://www.eksperten.dk/spm/867720 med en meget mere brugervenlig version :P