Avatar billede JAA1972DK Praktikant
04. marts 2009 - 15:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kontaktformular skrevet til ASP / Jmail

Hej Alle

Jeg har et problem med en kontaktformular, den returnerer ikke med Navn, Adresse, Telefon o.s.v kun Emne & Meddelelsen ???

Den skal også sende en mail til kunden, med samme indhold som til mig, udfra hvilken e-postadresse kunden angiver i E-Post feltet.

Er der nogle som kan hjælpe mig ?

Her er koderne:

<form method="POST" action="afsendepost.asp">

<tr>
    <td class="header" height="10"></td>
</tr>

<tr>
    <td class="sort" height="10">    <font face="Verdana" size="1">Vælg emnet
    Deres henvendelse drejer sig om:</font></td>
</tr>
<tr>
    <td>  <select name="Emne" size="1" style="font-size: 10px; font-family: Verdana; color: #000000">
    <option>Backup af Data</option>
    <option>Fjernelse af Spyware / Virus</option>
    <option>Google Adwords & Søgemaskineoptimering ( SEO )</option>
    <option>Hjemmeside</option>
    <option>Installation af Antivirus Program</option>
    <option>Installation af Digital Signatur</option>
    <option>Installation af E-Postadresse</option>
    <option>Installation af Programmer</option>
    <option>IP Telefoni</option>
    <option>IT Rådgivning</option>
    <option>IT Sikkerhed</option>
    <option>Microsoft Hotfixes & Opdateringer</option>
    <option>Microsoft Office - Alle Versioner</option>
    <option>Microsoft Server Version 2000 / 2003</option>
    <option>Microsoft Styresystemer - Alle Versioner</option>
    <option>Netværk</option>
    <option>Trådløst Netværk</option>
</select></td>

</tr>
<tr>
    <td class="header" height="10"></td>
</tr>
<tr>
    <td class="header" height="10"></td>
</tr>
<tr>
    <td class="sort" height="10">    <font face="Verdana" size="1">Hvordan
    fandt De frem til Vores hjemmeside ?</font></td>
</tr>
<tr>
    <td>  <select name="Statistik" size="1" style="font-size: 10px; font-family: Verdana; color: #000000">
    <option>Intet er angivet</option>
    <option>Avisreklame</option>
    <option>Gennem en privat kontakt</option>
    <option>Søgemaskinen Google</option>
</select></td>

</tr>
<tr>
    <td class="header" height="10"></td>
</tr>
<tr>
    <td class="header" height="10"></td>
</tr>
<tr>
    <td class="sort" height="10">    <font face="Verdana" size="1">Navn:</font></td>
</tr>
<tr>
    <td>
    <p align="center">
    <input type="text" name="Navn" size="86" style="border:1px solid #000000; font-family:Verdana; font-size:10px; color:#000000"></td>

</tr>
<tr>
    <td class="header" height="10"></td>
</tr>
<tr>
    <td class="header" height="10"></td>
</tr>
<tr>
    <td class="sort" height="10">    <font face="Verdana" size="1">Adresse:</font></td>
</tr>
<tr>
    <td>
    <p align="center">
    <input type="text" name="Adresse" size="86" style="border:1px solid #000000; font-family:Verdana; font-size:10px; color:#000000"></td>

</tr>
<tr>
    <td class="header" height="10"></td>
</tr>
<tr>
    <td class="header" height="10"></td>
</tr>
<tr>
    <td class="sort" height="10">    <font face="Verdana" size="1">Telefon:</font></td>
</tr>
<tr>
    <td>
    <p align="center">
    <input type="text" name="Telefon" size="86" style="border:1px solid #000000; font-family:Verdana; font-size:10px; color:#000000"></td>

</tr>
<tr>
    <td class="header" height="10"></td>
</tr>
<tr>
    <td class="header" height="10"></td>
</tr>
<tr>
    <td class="sort" height="10">    <font face="Verdana" size="1">E-Postadresse:</font></td>
</tr>
<tr>
    <td>
    <p align="center">
    <input type="text" name="Epost" size="86" style="border:1px solid #000000; font-family:Verdana; font-size:10px; color:#000000"></td>

</tr>
<tr>
    <td class="header" height="10"></td>
</tr>
<tr>
    <td class="header" height="10"></td>
</tr>
<tr>
    <td class="sort" height="10">    <font face="Verdana" size="1">Meddelelse:</font></td>
</tr>
<tr>
    <td>
    <p align="center">
    <textarea rows="20" cols="85" name="Meddelelse" style="font-family: Verdana; font-size: 10px; color: #000000; border: 1px solid #000000">
Avatar billede keysersoze Guru
04. marts 2009 - 19:11 #1
Der er ikke noget jmail i ovenstående - så mon ikke problemet ligger i afsendepost.asp
Avatar billede JAA1972DK Praktikant
05. marts 2009 - 08:51 #2
Hej keyserzone

Tak for dit svar, sorry havde glemt en copy paste af "afsendepost.asp"

Den er herunder:

Hvad med afsendelselsen til kunden, kunne dette også fixes ?

<%
    // Kontrollerer om der er tomme felter og om noget mangler at blive tastet ind.
        IF Len(Request.Form("Epost")) > 0 AND Len(Request.Form("Emne")) > 0 AND Len(Request.Form("Meddelelse")) > 0 AND Len(Request.Form("Statistik")) > 0 AND Len(Request.Form("Navn")) > 0 AND Len(Request.Form("Adresse")) > 0 AND Len(Request.Form("Telefon")) > 0Then

    // Mailkomponenten "Jmail"
        Set objMailer = Server.CreateObject ("JMail.SMTPMail")

    // Udgående Mailserver.
        objMailer.ServerAddress    = "smtp.domæne.com"

    // Udgående Mailserver Port.
        objMailer.ServerPort = 25

    // Formularen "Afsenderens E-Postadresse"
        objMailer.Sender = Request.Form("Epost")

    // Formularen "Emne"
        objMailer.Subject = Request.Form("Emne")

    // Almindelig Tekst.
        objMailer.ContentType = "text/plain"

    // Modtager E-Postadresser.
        objMailer.AddRecipient("min@mail.dk")

    // Formularen "Statistik"
        objMailer.Body = Request.Form("Statistik")

    // Formularen "Navn"
        objMailer.Body = Request.Form("Navn")

    // Formularen "Adresse"
        objMailer.Body = Request.Form("Adresse")

    // Formularen "Telefon"
        objMailer.Body = Request.Form("Telefon")

    // Formularen "Meddelelse"
        objMailer.Body = Request.Form("Meddelelse")

    // Afsender E-Post.
        objMailer.Execute()
        Set objMailer = nothing

    // Skriver okmeddelelse.
                Session("error") = ("Tak for Deres henvendelse - Vi besvarer meddelelsen hurtigst muligt.")
                Response.Redirect("kontaktsvar.asp")

    // Skriver fejlmeddelelse.
        else
                Session("error") = ("Der var fejl i Deres indtastning - Prøv venligst igen !")
                Response.Redirect("kontaktfejl.asp")
        End if
%>
Avatar billede keysersoze Guru
05. marts 2009 - 09:23 #3
Hver eneste gang du sætter

objMailer.Body =

overskriver du det eksisterende indhold, altså vil body kun indeholde den sidst indsatte værdi. Jeg kan ikke huske om jmail har en appendbody men mener det ikke - så du skal opbygge hele indholdet som én streng og sætte den i én body.

Ved at benytte flere objMailer.AddRecipient kan du tilføje flere modtagere. Du kan også benytte AddRecipientBCC eller AddRecipientCC alt afhængig af hvordan de skal tilføjes.
Avatar billede JAA1972DK Praktikant
05. marts 2009 - 09:31 #4
Hej igen keysersoze

Tak for dit hurtige svar.

Jeg er dog ikke helt med, kunne jeg for dig til at skrive mig et eksempel ?

Du kan måske sætte indholdet ind i mit fremsendte script.
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2009 - 18:44 #5
Er ikke sikker på hvordan du gerne vil have vist mailen, men du gøre følgende i afsendepost.asp:

<%
    // Kontrollerer om der er tomme felter og om noget mangler at blive tastet ind.
        IF Len(Request.Form("Epost")) > 0 AND Len(Request.Form("Emne")) > 0 AND Len(Request.Form("Meddelelse")) > 0 AND Len(Request.Form("Statistik")) > 0 AND Len(Request.Form("Navn")) > 0 AND Len(Request.Form("Adresse")) > 0 AND Len(Request.Form("Telefon")) > 0Then

    // Mailkomponenten "Jmail"
        Set objMailer = Server.CreateObject ("JMail.SMTPMail")

    // Udgående Mailserver.
        objMailer.ServerAddress    = "smtp.domæne.com"

    // Udgående Mailserver Port.
        objMailer.ServerPort = 25

    // Formularen "Afsenderens E-Postadresse"
        objMailer.Sender = Request.Form("Epost")

    // Formularen "Emne"
        objMailer.Subject = Request.Form("Emne")

    // Almindelig Tekst.
        objMailer.ContentType = "text/plain"

    // Modtager E-Postadresser.
        objMailer.AddRecipient("min@mail.dk")

    // Formularne "Statistik", "Navn", "Adresse", "Telefon" og "Meddelelse"
        objMailer.Body = Request.Form("Statistik") & ", " & Request.Form("Navn") & ", " & Request.Form("Adresse") & ", " & Request.Form("Telefon") & ", " & Request.Form("Meddelelse")

    // Afsender E-Post.
        objMailer.Execute()
        Set objMailer = nothing

    // Skriver okmeddelelse.
                Session("error") = ("Tak for Deres henvendelse - Vi besvarer meddelelsen hurtigst muligt.")
                Response.Redirect("kontaktsvar.asp")

    // Skriver fejlmeddelelse.
        else
                Session("error") = ("Der var fejl i Deres indtastning - Prøv venligst igen !")
                Response.Redirect("kontaktfejl.asp")
        End if
%>

ELLER!! Følgende:

<%
    // Kontrollerer om der er tomme felter og om noget mangler at blive tastet ind.
        IF Len(Request.Form("Epost")) > 0 AND Len(Request.Form("Emne")) > 0 AND Len(Request.Form("Meddelelse")) > 0 AND Len(Request.Form("Statistik")) > 0 AND Len(Request.Form("Navn")) > 0 AND Len(Request.Form("Adresse")) > 0 AND Len(Request.Form("Telefon")) > 0Then

    // Mailkomponenten "Jmail"
        Set objMailer = Server.CreateObject ("JMail.SMTPMail")

    // Udgående Mailserver.
        objMailer.ServerAddress    = "smtp.domæne.com"

    // Udgående Mailserver Port.
        objMailer.ServerPort = 25

    // Formularen "Afsenderens E-Postadresse"
        objMailer.Sender = Request.Form("Epost")

    // Formularen "Emne"
        objMailer.Subject = Request.Form("Emne")

    // Almindelig Tekst.
        objMailer.ContentType = "text/plain"

    // Modtager E-Postadresser.
        objMailer.AddRecipient("min@mail.dk")

    // Formularen "Statistik"
        objMailer.Body = Request.Form("Statistik")

    // Formularen "Navn"
        objMailer.Body = objMailer.Body & ", " & Request.Form("Navn")

    // Formularen "Adresse"
        objMailer.Body = objMailer.Body & ", " & Request.Form("Adresse")

    // Formularen "Telefon"
        objMailer.Body = objMailer.Body & ", " & Request.Form("Telefon")

    // Formularen "Meddelelse"
        objMailer.Body = objMailer.Body & ", " & Request.Form("Meddelelse")

    // Afsender E-Post.
        objMailer.Execute()
        Set objMailer = nothing

    // Skriver okmeddelelse.
                Session("error") = ("Tak for Deres henvendelse - Vi besvarer meddelelsen hurtigst muligt.")
                Response.Redirect("kontaktsvar.asp")

    // Skriver fejlmeddelelse.
        else
                Session("error") = ("Der var fejl i Deres indtastning - Prøv venligst igen !")
                Response.Redirect("kontaktfejl.asp")
        End if
%>

Begge scripts, giver samme resultat i body, men skrives på hver sin måde i koden. Personligt ville jeg bruge metode nr 1, da den er langt mere kompakt. Derudover er det op til dig selv at ændre i mailens "udseende", som du gerne vil have det.
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2009 - 18:54 #6
Og med hensyn til afsendelsen af kopien til afsenderen, kan du - som keysersoze tidligere skrev - gøre følgende:

Metode 1:
Tilføj følgende linje til afsendepost.asp:
// Kopi til afsender
  objMailer.AddRecipientBCC(Request.Form("Epost"))

Metode 2:
Ændre den gamle linje:
// Modtager E-Postadresser.
  objMailer.AddRecipient("min@mail.dk")
Til:
// Modtager E-Postadresser.
  objMailer.AddRecipient("min@mail.dk, " & Request.Form("Epost"))

Begge metoder burde virke, det kommer blot an på hvordan du vil have det til at se ud i headeren :)
Avatar billede JAA1972DK Praktikant
05. marts 2009 - 23:40 #7
Hej Erizias

Jeg har forsøgt med begge type af dine gode forslag, men det virker bare ikke.

Jeg får en serverfejl 500.

Sorry - På den igen :-))
Avatar billede JAA1972DK Praktikant
06. marts 2009 - 00:43 #8
Havde skrevet forkert sorry virker nu Erizias. Endnu engang tak for hjælpen begge 2.

Sidst nænvte for point for den store hjælp.