Avatar billede hcthorsen Praktikant
04. marts 2009 - 15:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor virker denne mySQL forespørgsel ikke?

Er der nogen der kan gennemskue hvorfor nedenstående ikke virker?

$session=session_id();
$query = mysqli_query ($conn, "SELECT session FROM $_POST[side] WHERE ptnr = $_GET[ptnr] ORDER BY timestamp DESC LIMIT 1");
$row = mysqli_fetch_assoc($query);
if ($row['session'] == $session) {

Fejlmeddelelsen er:

Warning: mysqli_fetch_assoc() expects parameter 1 to be mysqli_result, boolean given in /home/virtual/thorsen-meyer.dk/public_html/gem_crf_mysql.php on line 51

Linje 51 er den med row$ = ...

Selve forespørgslen virker fint når man tester den i phpMyAdmin.
Avatar billede brinck10 Nybegynder
04. marts 2009 - 15:51 #1
Kan det være fordi at du ikke quoter $_POST og $_GET's argument?

Prøv at erstatte $query med:

$query = mysqli_query ($conn, "SELECT session FROM ".$_POST["side"]." WHERE ptnr = '".$_GET[ptnr]."' ORDER BY timestamp DESC LIMIT 1");
Avatar billede hcthorsen Praktikant
04. marts 2009 - 20:00 #2
Jeg prøvede dit forslag uden succes - quotes er ikke nødvendige. Jeg havde lavet en brøler med $_GET i stedet for $_SESSION. Jeg havde kopieret linjerne fra en anden side, hvor jeg fik ptnr via $_GET. Undskylder ulejligheden.
Avatar billede brinck10 Nybegynder
04. marts 2009 - 20:18 #3
Bare dit problem er løst, så er alting iorden!