Avatar billede kungfu Nybegynder
04. marts 2009 - 10:16 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Flytte poster over i en anden tabel.

Jeg har en tabel med poster som skal udføres. Når arbejdet er udført skal man kunne markere udvalgte poster og (måske via en simpel knap-funktion) overføre poster til en tabel (med jobs der er udført). Er det nemt?
Avatar billede terry Ekspert
04. marts 2009 - 12:05 #1
an idea would be to have an extra field in the table (yes/no) then in your form you can check the yes/no field to indicate your finished with the record.

Then make an append query which selects records which have the yes/no field set to yes and inserts them into your other table.

You now need a button on the form which can execute the query you have just made. The is a button wizard which will help you with that.
Avatar billede mugs Novice
04. marts 2009 - 16:32 #2
Der er nemt.

Men jeg ville nu gå en lidt anden vej og undgå en ny tabel. Som terry foreslår vil jeg oprette en nyt felt i tabellen som et Ja/Nej felt. Når arbejdet er udført sættes dette felt til Ja. Alle formularer / rapporter skal derefter blot have et kriterie der udelukker de poster hvor feltet er Nej (False).

På den måde undgår du en ny tabel samtidig med, at du kun ser poster der har værdien Sand eller Falsk i Ja/Nej feltet.

Følger du terry's måde, vil jeg foreslå, at du samtidig laver en slettefunktion der sletter posterne i den oprindelige tabel, så du ikke har redundante poster i basen.
Avatar billede kungfu Nybegynder
05. marts 2009 - 08:41 #3
Okay. Jeg forstår hvad i mener. Kan i ikke give et eksempel eller definere lidt nærmere hvaad jeg skal gøre, for jeg er helt grøn i Access.
På forhånd tak.
Avatar billede mugs Novice
05. marts 2009 - 09:14 #4
Mit forslag:

Lav et nyt felt i din tabel som et Ja/Nej. Træk feltet ind i evt. forespørgsler / formularer.
Dette felt kan have 2 indstillinger (værdier). Hvis arbejdet er udført sætter du et checkmærke i feltet og arbejdet er nu markeret som udført.

Hvis du kun vil se arbejder, som er udført, kan du i den forespørgsel der ligger til grund sor en formular eller rapport, indsætte et kriterie. Under dit Ja/Nej felt er der i forespørgselsdesignet en kriterielinie hvorpå du skriver Ja. Kør forespørgslen og du vil se, at du kun ser poster der opfylder kriteriet i dit Ja/Nej felt altså arbejder der er udført. Omvendt kan du sætte kriteriet til Nejh, og du ser kun poster der ikke er udført.

Der er naturligvis flere varianter. I en formular kan du filtrere på dit Ja/Nej felt, og derefter udskrive filtrerede poster. Men det er en lidt anden sag.