Avatar billede migselv999 Nybegynder
03. marts 2009 - 21:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Asp.NET C# login

Hey eksperter..

Jeg sidder og er ved at lave et login i C#
Dette login indeholder både login til kunder og login til admins, alt i samme login..

Jeg sidder og roder med en fejl som jeg ikke kan gennemskue, så håber på nogle af jer herinde kan..

Koden:

protected void Button_login_Click1(object sender, EventArgs e)
    {
        SqlConnection Conn = new SqlConnection(ConfigurationManager.ConnectionStrings["ConnString"].ToString());
        SqlCommand cmd = new SqlCommand("SELECT * FROM [Kunder] WHERE brugernavn = @brugernavn AND password = @password", Conn);

        cmd.Parameters.Add(new SqlParameter("@brugernavn", TextBox_brugernavn.Text));
        cmd.Parameters.Add(new SqlParameter("@password", TextBox_password.Text));

        Conn.Open();
        SqlDataReader reader = cmd.ExecuteReader();
*FEJL* ---> if (reader.read())
        {
            ession["IsUser"] = true;
            Session["BrugerID"] = Convert.ToInt64(reader["id"]);
            Session["Admin"] = Convert.ToBoolean(reader["admin"]);
            if (Convert.ToBoolean(Session["admin"]))
            {
                Response.Redirect("admin/Admin_forside.aspx");
            }
            else
            {
                Response.Redirect("Kundelogin.aspx");
            }
        else
        {
            Response.Write("forkert kode eller brugernavn");
        }
        reader.Close();
        Conn.Close();
    }

Fejlen opstår i if (reader.read())

Håber i kan hjælpe !

På forhånd Tak
Avatar billede migselv999 Nybegynder
03. marts 2009 - 21:36 #1
Det skal siges at jeg er rimelig noob til Asp.NET og C#
Avatar billede keysersoze Guru
03. marts 2009 - 22:16 #2
ASP.NET har en indbygget "membershipprovider" - med den får du et helt bruger/rolle system foræret. Så tag et kig på det og slip for en masse problemer.
Avatar billede migselv999 Nybegynder
03. marts 2009 - 22:21 #3
Planen var lidt at undgå netop Membership provideren..

Jeg syntes det ville være en hel del sejere at lave det selv ;)
Avatar billede jimmydk Nybegynder
03. marts 2009 - 23:55 #4
if (reader.read()) skal være if (reader.Read())

og

{
            Session["IsUser"] = true;
            Session["BrugerID"] = Convert.ToInt64(reader["id"]);
            Session["Admin"] = Convert.ToBoolean(reader["admin"]);
            if (Convert.ToBoolean(Session["admin"]))
            {
                Response.Redirect("admin/Admin_forside.aspx");
            }
            else
            {
                Response.Redirect("Kundelogin.aspx");
            }
Håber det er nok ellers må du skrive igen :)
Avatar billede migselv999 Nybegynder
04. marts 2009 - 00:05 #5
Ser du det gjorde hele forskellen...

Mange tak...

Smid svar
Avatar billede jimmydk Nybegynder
04. marts 2009 - 00:22 #6
Svar :)
Avatar billede keysersoze Guru
04. marts 2009 - 19:18 #7
med al respekt kan jeg ikke se det seje i at genopfinde den dybe tallerken - det er tværtimod spild af tid og man slipper for at bekymre sig om sikkerhedsissues og test bare for at nævne lidt.
Avatar billede migselv999 Nybegynder
05. marts 2009 - 08:11 #8
nu er det lige så meget for at lære hvordan tingene hænger sammen, da jeg er rimelig ny til Asp.NET og C#