Avatar billede DavidValentin Nybegynder
03. marts 2009 - 16:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Null-værdi - sikkert ganske simpelt...

Hejsa...

Jeg har en ASP-side, hvor jeg skal hente data fra en Access-DB.

Meningen er, at hvis Felt2 er tom (uden link til ekstern side, så skal den blit skrive data fra Felt1.

Jeg har prøvet utallige løsninger, men uden held. Så tænkte på, om der måske var én her, som kunne komme med den korrekte opsætning.

Koden

<% If rs("Felt2")=IsNull(Felt2) Then
rs("Felt1")%>
<% Else %>
<a href="http://<%=rs("Felt2")%>"target="_blank"class="a"><%=rs("Felt1")%></a>
<% End If %>
Avatar billede keysersoze Guru
03. marts 2009 - 17:29 #1
<%
If IsNull(rs("Felt2")) or rs("Felt2") = "" Then
  Response.Write rs("Felt1")
Else
  Response.Write "<a href=""http://" & rs("Felt2") & """ target=""_blank"" class=""a"">" & rs("Felt1") % "</a>"
End If
%>
Avatar billede DavidValentin Nybegynder
03. marts 2009 - 20:40 #2
Hejsa...

Jamen den hjalp mig på vej, så nu er den løst. Men er splinterny her, så hvordan får du point - og hvordan lukker man spørgsmålet... ? :-)
Avatar billede keysersoze Guru
03. marts 2009 - 22:04 #3
jeg skal lægge et svar - så det får du her :)