Avatar billede nethuset Nybegynder
04. juli 2001 - 13:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

AddMenu????

Jeg skal have lavet sådanne en \"addmenu\", som skal kunne følgende:
Dropdown med forskellige valgmuligheder for udgifter, f.eks.:
- Båndbredde
- Sodavand
- Husleje
- Iskager

Når man så har valgt et menupunkt, skal man trykke på tilføj.

Så skal den skrive feltet på samme side i en tekstbox med value = det valgte, lige under sig selv, samt sætte endnu en tekstbox på, hvor der så er plads til prisen ved siden af...

Felterne skal navngives, startende med
udgift1 / udgift1pris
udgift2 / udgift2pris
udgift3 osv...

Derefter skal hele formen submittes, da den indeholder nogle andre felter.

Når man tilføjer et nyt udgiftspunkt, må formen IKKE submittes, da resten af felterne da også bliver submitted (det skal de ikke), men jeg tænkte lidt på noget document.write noget, men jeg aner ikke rigtig hvordan det virker...

Når formen submittes, tilføjes felterne i en access database, i en eksisterende row, og siden bliver vist med de nye værdier som value...

Er det fulstændig umuligt oder was???

Avatar billede jakoba Nybegynder
04. juli 2001 - 13:25 #1
Næe det kan du godt. her gøres det med en popop og javascript. men princippet skulle være klart nok.

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
04. juli 2001 - 13:26 #2
måske du skulle have et link til \"her\" :-))
http://hjem.get2net.dk/Jakob.Aggernaes/temp/exp37998.html
Avatar billede tknudsen Nybegynder
04. juli 2001 - 13:27 #3
Kunne man ikke forestille sig at du har 2 forms på din side ? Een med dropdown boxen og een med div katagorier/udgifter.

Når du vælger et katagori i dropdown boxen kan du submitte den tilhørende form og lave/ændre den anden form så den indeholder de ønskede felter ?

DU kan sføli også nøjes med en form og ændre inholdet af den ud fra valg af katagori i dropdown boxen:

<select id=\"cbCat\" onChange=\"createForm()\">
...
</select>

<script language=\"javascript\">

function createForm()
{
  var cbObj = document.getElementById(\'cbCat\');
  switch(parseInt(cbObj.value,10))
  {
  case 0:
    document.write(\'<input type=\"text\" name=\"cat1\" value=\"\'+cbObj.Text+\'\"><input type=\"text\" name=\"price1\">\'
    ...
  case 1:
  ...
  }

  // osv...

}

</script>
Avatar billede nethuset Nybegynder
04. juli 2001 - 15:04 #4
I har bestemt fat i noget af det rigtige, men
Avatar billede nethuset Nybegynder
04. juli 2001 - 15:12 #5
Der er flere felter end kun lige addmenu\'en på siden...

Det fungerer sådan, at når du åbner siden 1. gang vil den være blank.

Så udfylder du felterne og trykker på \"GEM\".

Formen submittes, for derefter at blive skrevet til en database, hvorefter siden bliver vist igen med default value hentet fra den post i databasen, man lige har skrevet til!

Derfor skal det kunne lade sig gøre at indsætte felter, uden at siden opdateres, da resten af data\'ene ikke bliver gemt, medmindre man trykker på \"GEM\".

Der skal være mulighed for at indsætte flere forskellige felter under hinanden, og helst også kunne fjerne dem igen...

I know, opgaven er ret underlig, men det er altså det den skal kunne, medmindre at jeg skal sidde og tilføje en masse request.querystring\'s (.asp) og checke om de er udfyldt, og sætte dem ind, så det ville jeg meget gerne slippe for!

- Kenneth
Avatar billede tknudsen Nybegynder
05. juli 2001 - 16:48 #6
jeg skal lige forstå det rigtigt...kan man løbende tilføje katagorier til drop down boxen ?

Og kan man tilføje disse katagorier til en slags udgifts liste hvor man så efterfølgende kan indtaste et beløb ud for hver udgift ?

Har du evt et link til siden som den er nu ?
Avatar billede olebole Juniormester
05. juli 2001 - 22:09 #7
<ole>
Skal brugeren selv indtaste priserne....eller hvor kommer de fra - og hvis de er listet i dokumentet, hvordan er de så det?
/mvh
</bole>
Avatar billede nethuset Nybegynder
06. juli 2001 - 08:36 #8
Brugeren skal vælge et regningspunkt på menuen (dropdown), som han ønsker at tilføje.

Derefter skal der vises et felt til prisen, som brugeren selv skal indtaste.

Man skal samtidig kunne se hvilke felter man har tilføjet.

/Kenneth
Avatar billede olebole Juniormester
06. juli 2001 - 13:29 #9
<html>
<head>
<script type=\"text/javascript\">
var ns4 = (document.layers)? true : false;
var ie4 = (document.all)? true : false;
var dom = (document.getElementById)? true : false;
var str = \'<form action=\"din_side.asp\">\';
var inx = 0;
function skriv(which) {
    if (str.indexOf(\'<br><input type=\"button\"\')!=-1) {
        str = str.substring(0,str.indexOf(\'<br><input type=\"button\"\'));
    }
    thisValue = which.s.options[which.s.selectedIndex].value;
    str += \'<input type=\"text\" name=\"udgift\'+inx+\'\" value=\"\'+thisValue+\'\">&nbsp;&nbsp;<input type=\"text\" name=\"pris\'+inx+\'\"> kr.<br><br>\';
    str += \'<input type=\"button\" onclick=\"flyt(this.form)\" value=\" Send \">\\n\';
    str += \'<input type=\"hidden\" name=\"noget\"><input type=\"hidden\" name=\"noget_andet\"></form>\';
    if (ns4) {
        doc = document.layers[\"fDiv\"].document;
        doc.open();
        doc.write(str);
        doc.close();
    }
    else if (ie4) {
        document.all[\"fDiv\"].innerHTML = str;
    }
    else if (dom) {
        document.getElementById(\"fDiv\").innerHTML = str;
    }
    inx++;
}
function flyt(which) {
    which.noget.value = document.f.noget.value;
    which.noget_andet.value = document.f.noget_andet.value;
    which.submit();
}
</script>
</head>
<body>

<form name=\"f\">
<select name=\"s\">
    <option value=\"Båndbredde\">Båndbredde</option>
    <option value=\"Sodavand\">Sodavand</option>
    <option value=\"Husleje\">Husleje</option>
    <option value=\"Iskager\">Iskager</option>
</select>
<input type=\"button\" value=\" Tilf&oslash;j \" onclick=\"skriv(this.form);\"><br>
<input type=\"text\" name=\"noget\" value=\"En v&aelig;rdi\"><br>
<input type=\"text\" name=\"noget_andet\" value=\"En anden v&aelig;rdi\"><br>
</form>

<div id=\"fDiv\" style=\"position:absolute;left:10px;top:80px\"></div>

</body>
</html>

NS4.x kan ikke håndtere formularer, hvor elementerne ligger i forskellige lag. Derfor opretter jeg et antal hidden-felter i laget, tilsvarende felterne i hovedformen - undtagen select\'en naturligvis.
Lige før jeg submit\'er, overfører jeg værdierne fra hovedformens felter til den ny indskrevne forms hidden-felter - og så er det denne form, jeg submit\'er.
Jeg er ikke på Eksperten i weekenden, men hvis du har spørgsmål, er jeg at finde igen på mandag  :o)
/mvh