Avatar billede radok Nybegynder
03. marts 2009 - 15:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gæstebog

http://radoor-designs.dk/Kennel/gb.php
ER ved at lave den side, og jeg har fundet en gæstebog, men jeg har et problem, når jeg trykker på F5, eller refresher siden efter ejg har posted så genposter den det post jeg lige har lavet, nogen der har en løsning på det problem.

jeg har brugt det her script til siden:

http://www.phpf1.com/product/php-guestbook-script.html
Avatar billede psychopixi Nybegynder
03. marts 2009 - 15:07 #1
Hvis du vil undgå det problem, kan du gøre som følger:
Din form leder hen på en side der validerer og skriver input til databasen. På den side laver du en header("location: GÆSTEBOGS-SIDEN"), hvorved brugeren ledes tilbage til gæstebogen
Avatar billede radok Nybegynder
03. marts 2009 - 15:11 #2
der er ingen database, det er blodt en flat fil der skrives direkte til
Avatar billede psychopixi Nybegynder
03. marts 2009 - 15:19 #3
Koceptet er det samme:)
Avatar billede radok Nybegynder
03. marts 2009 - 15:33 #4
okay, kan du vise mig hvor det er, for jeg er en dør til programmering
Avatar billede psychopixi Nybegynder
03. marts 2009 - 15:45 #5
Jeg kan kun vise dig det overordnede, da jeg ikke har tid til at sætte mig ind i dit script.

Jeg går i eksemplet ud fra:
at book.php, indeholder din gæstebog
at insert.php, bruges til at indsætte en ny post til din gæstebog.
at du bruger POST i din form
at navnet på dit textarea er "kommentar"

book.php:
<form action="insert.php" method="post">
<textarea name="kommentar">Skriv en kommentart til gæstebogen...</textarea>

insert.php
## Inkludér dit script til at indsætte i gæstebogen ##
<?php
header("location: book.php");
?>

Note: ovenstående er utestet.
Avatar billede radok Nybegynder
07. marts 2009 - 21:15 #6
virker ikke, fandt en løsning