Avatar billede sobr Nybegynder
03. marts 2009 - 14:19 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Password til webside

Er der en der kan forklare mig hvordan man sætter password på en hjemmeside - altså så alle besøgende skal logge ind ?

Det er forhåbentlig ikke alt for besværligt ?

Jeg har et webhotel hos Gigahost og har spurgt der, men de siger at det ikke er noget de gør for mig.

sobr
Avatar billede amews_aj Nybegynder
03. marts 2009 - 14:49 #1
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
03. marts 2009 - 15:00 #2
Ja det har jeg... UserID: (12345)- Password: (67890) - næste side hedder xxxxxx.html --- og du kan bare lave ID/Password/og næste side om lige så meget som du ønsker.. kopiere følgende og sæt det ind i din index...

<script language="javascript">
<!--//
/*Password and UserID*/
function pasuser(form) {
if (form.id.value=="12345") {
if (form.pass.value=="67890") {
location="xxxxxx.html"
} else {
alert("Invalid Password")
}
} else {  alert("Invalid UserID")
}
//-->
</script>

<center>
<table bgcolor="white" cellpadding="12" border="1">
<tr><td colspan="2"><center><h1><i><b>Login
Area</b></i></h1></center></td></tr>
<tr><td><h1><i><b>UserID:</b></i></h1></td><td><form name="login"><input
name="id" type="text"></td></tr>
<tr><td><h1><i><b>Password:</b></i></h1></td><td><input name="pass"
type="password"></td></tr>
<tr><td><center><input type="button" value="Login"
onClick="pasuser(this.form)"></center></td><td><center><br><input
type="Reset"></form></td></tr></table></center>
Avatar billede amews_aj Nybegynder
03. marts 2009 - 15:10 #3
MichaelWJ-IT: Dit svar er et særdeles usikkert loginscript, idet javascript på trods af <!--// sagtens kan ses i browseren. Det vil sige alle kan direkte aflæse koden. Det har intet med beskyttelse at gøre.
Avatar billede sobr Nybegynder
03. marts 2009 - 15:20 #4
amews_aj

Det er en linux server...

Jeg prøver om jeg kan få det virke - jeg er ikke nogen ørn til engelsk, så det kan godt være det tager lidt tid ;-)
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
03. marts 2009 - 15:21 #5
prøv at sætte denne kode ind først...----)

<script language="JavaScript"><!--

//

var message="Ingen Adgang site."; // Message for the alert box

// Don't edit below!

function click(e) {

if (document.all) {

if (event.button == 2) {

alert(message);

return false;

}

if (document.layers) {

if (e.which == 3) {

alert(message);

return false;

}

if (document.layers) {

document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);

}

document.onmousedown=click;

// --></script>
Avatar billede sobr Nybegynder
03. marts 2009 - 15:53 #6
amews_aj

Jeg forsøgte lige om jeg kunne finde noget på dansk om .htpasswd
jeg fandt frem til denne side http://www.netexplorer.dk/APACHE/apache-05.php - er det  egentlig ikke det samme som forklares på http://www.javascriptkit.com/howto/htaccess3.shtml ?
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
03. marts 2009 - 17:31 #7
som det allerede er pointeret, har michaels javascripts intet med sikkerhed at gøre, og vil kunne omgåes af en 12 årig skoledreng på 5 sekunder.

Benyt enten htacess hvis det er en html, og ellers må du kode det i php (når det nu er en linux server), hvilket er server-side scripts, som ikke kan aflæses i browseren modsat javascripts.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
03. marts 2009 - 17:45 #8
hov hov (o:
Avatar billede sobr Nybegynder
03. marts 2009 - 18:05 #9
Jeg hører skam efter, hvad I siger amews_aj og fsconsult.dk

men jeg kan ski ikke finde ud af det...
Avatar billede sobr Nybegynder
03. marts 2009 - 21:19 #10
Er der virkelig ingen der vil gøre sig bare lidt umage for 200 point...
Jeg spør' jo ikke herinde, HVIS jeg selv ku' finde ud af det !
Avatar billede sobr Nybegynder
04. marts 2009 - 00:07 #11
Nå - jeg fandt efter meget besvær ud af det til sidst...

jeg tager selv nogen af pointene, da jeg ikke synes jeg fik den respons jeg havde håbet på !

Men tak for den hjælp der blev givet

amews_aj - vil du lægge et svar...
Avatar billede amews_aj Nybegynder
18. marts 2009 - 21:25 #12
Godt du fik det til at virke,
Beklager jeg ikke svarede, men jeg har ikke fået nogen email notifikationer før nu.

Hvis der skulle være nogen tvivl så bare behold pointene :)