Avatar billede bow Nybegynder
02. marts 2009 - 13:30 Der er 2 kommentarer

Debian IP Baning fra fil vis sh

Hej

Jeg sidder og prøver at få den her til at virker men der er en fejl et sted den skriver "/bin/sh^M: bad interpreter: " kan noge se hvor det er ?

#!/bin/sh

BLOCKDB="/root/ip.blocked"
IPS=$(grep -Ev "^#" $BLOCKDB)
for i in $IPS
do
iptables -A INPUT -s $i -j DROP
iptables -A OUTPUT -d $i -j DROP
done

exit 0;

og her er ip.blocked

# Ip address block  file
Avatar billede lassebm Nybegynder
06. marts 2009 - 08:44 #1
Nu er jeg ikke 100 meter mester i bash, men umiddelbart ville jeg tro det er denne linje.

IPS=$(grep -Ev "^#" $BLOCKDB)

Det kan måske være du skal benytte dig af `` istedet for "" ?
Avatar billede mikjaer Praktikant
04. november 2011 - 18:13 #2
Det skyldes at du har redigeret scriptet med en windows editor som følgende har lavet Windows-line-breaks, prøv og åben filen i nano eller vim, så vil du tydeligt kunne se (og rette) det.