Avatar billede scorp-d Nybegynder
02. marts 2009 - 12:46 Der er 2 kommentarer

Bedste måde at sync. data mellem SQL server 2005 og en SQL Server Compact 3.5

Hej.

Jeg har noget data på en SQL server 2005 som bliver lagt over på en SQL Server Compact 3.5 med et fast interval.

Da jeg ikke er helt inde i hvad den mest hensigtsmæssige måde at gøre dette på ville jeg lige spørge herinde.

Jeg har 2 måder jeg gør det på nu, og syndes selv at de er lidt tåbelige:

1: Opretter en datatable af den "kompakte udgave" og iterere igennem tabellen på SQL serveren og tilføjer hver række manuelt.
Benytter så en table-adapter til at slette og dernæst update den "kompakte" tabel.

2: Iterere igennem tabellen på SQL serveren og forsøger at lave en insert på hver række, hvis det mislykkes(Uniqe key findes allerede) laves en update med data'en fra rækken.

På forhånd tak
Scorp-D
Avatar billede Leif_Pedersen Nybegynder
04. marts 2009 - 00:23 #1
Hej
Jeg ville bruge SQL serverens replikering i stedet for. Så gør SQL serveren alt arbejde for dig. Ud over at holde styr på ændringer i dataerne, opretter den selv tabellerne i Compact databasen første gang, der replikeres. Du kan endda tilføje nye tabeller eller felter i SQL serveren, som automatisk vil blive overført til Compact databasen. Til sidst og ikke mindst bliver kun de ændrede data (rækker) overført til/fra Compact databasen. Det har jo stor betydning, hvis forbindelsen mellem databaserne er via internettet eller GPRS.

Nedenstående link beskriver trin for trin SQL replikering.

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms839425.aspx

Håber at du kan bruge dette.

Mvh
Leif Pedersen
Avatar billede scorp-d Nybegynder
04. marts 2009 - 14:53 #2
Skal så lige siges at jeg benytter Surftown's MS-SQL database, så vidt jeg ved har jeg ikke mulighed for at benytte replikering, men kan da godt ske at jeg tager fejl.