Avatar billede jeffe Nybegynder
02. marts 2009 - 09:09 Der er 7 kommentarer

Lotus Notes toolbars

Er der én der ved hvor Lotus Notes (7.0.3) gemmer, hvilke toolbars en given klient har aktiveret? Det lader ikke til at være i registreringsdatabasen eller notes.ini.
Jeg søger et sted, hvor jeg via Lotusscript eller direkte editering i en fil kan sikre mig, at en helt bestemt toolbar er aktiveret hos klienterne.

Nogen der har en løsningen eller en del af en løsning?
Avatar billede contretemps Nybegynder
02. marts 2009 - 10:10 #1
Toolbar's ligger i bookmarks.nsf som outlineentries i den outline der hedder UserToolbar.

Du kan lave noget kode der sætter din outline til IsHidden ala

Dim outline As notesoutline
Dim outlineentry As notesoutlineentry
Set outline = bookmarkdb.getoutline("UserToolbar")
Set outlineentry = outline.GetFirst()
While Not outlineentry Is Nothing
If (outlineentry.Label="MyToolbarName") Then
outlineentry.IsHidden = True
Call outline.RemoveEntry(outlineentry)
Call outline.Save()
Else
Set outlineentry = outline.GetNext(outlineentry)
End If
Wend
Avatar billede jeffe Nybegynder
02. marts 2009 - 10:25 #2
Hej!

Jeg har fundet de outlines i bookmarks. Din løsning er desværre ikke nok. Jeg søger en måde at sikre at at en toolbar er aktiveret. Dvs at der er flueben ved den i klienten og at den altså er vist i Notes. Ved at gøre dem hidden, kan jeg vel kun skjule dem fra brugeren!?
Så vidt jeg forstår, er det vel ikke Hidden (true/false) der afgør om en toolbar er aktiveret, men mere om den er tilgængelig. Eller har jeg forstået det forkert?

Men tak for svar. Håber du har et tip mere ;)
Avatar billede contretemps Nybegynder
02. marts 2009 - 11:05 #3
Her er et technote der beskriver dit problem lidt.

http://www-01.ibm.com/support/docview.wss?rs=899&context=SSKTWP&dc=DA410&dc=DA450&dc=DA430&dc=DA440&dc=D600&dc=D700&dc=DB510&dc=DB520&dc=D800&dc=D900&dc=DA900&dc=DA800&dc=DB540&dc=DB400&dc=DB560&dc=DB530&dc=DA600&dc=DA420&dc=DA460&dc=DB300&dc=DA470&dc=DA480&dc=DB100&dc=DA4A10&dc=DA4A20&dc=DA700&dc=DA4A30&dc=DA400&dc=DA100&dc=DA500&dc=D200&dc=DB700&dc=DB600&dc=DB550&dc=D100&q1=toolbar&uid=swg21224712&loc=en_US&cs=UTF-8&lang=all

Hvis du er i tvivl om dine brugere har den pågældende Toolbar i deres bookmark.nsf, kan du følge alternativ #3, hvor du laver en template (bookmark.ntf) med toolbaren.
Alternativ skal du i din kode tjekke for om toolbaren er der, og hvis ikke, så tilføje den med notesOutline.CreateEntry

Det er det bedste bud jeg kan komme med.
Avatar billede contretemps Nybegynder
02. marts 2009 - 11:23 #4
Og jeg har så lige set i en artikel at man ikke "bare" kan oprette en toolbar med notesOutline.CreateEntry, fordi Toolbars gemmes i et mærkeligt format, som ikke kan oprettes eller redigeres via Lotus Script.
Man bliver faktisk nødt til at oprette Toolbaren manuelt og derefter kan man bruge script til at kopiere den manuelle oprettede Toolbar fra en database til en anden.
Og så bliver det lidt langhåret.

Jeg kan desværre ikke give dig artiklen, da den er copyright beskyttet.
Avatar billede jeffe Nybegynder
02. marts 2009 - 11:27 #5
Hej igen!

Det betyder ikke noget. Jeg har fundet den information andetsteds. Der har desværre ikke rigtigt været nogle af dine forslag, der kunne bringe mig nærmere en løsning. Jeg mener at være kommet frem til at de options jeg søger ligger i Outlinet UserToolbarManager i bookmark.nsf men så alligevel ikke. Det må være et eller andet sted, hvor Notes gemmer, hvilke toolbars der er aktiveret, indbyggede eller custom...
Avatar billede jeffe Nybegynder
02. marts 2009 - 13:15 #6
OK, jeg er nu kommet frem til at toolbar preferences gemmes i bookmark.nsf-filen. JEg kan bare ikke greje hvorhenne.
Avatar billede jeffe Nybegynder
10. august 2010 - 14:07 #7
Det er vist på tide at få denne lukket. Jeg fandt aldrig noget rigtigt brugbart, men kom lidt tættere med din hjælp. Afgiv et svar, hvis du vil have point, ellers lukker jeg bare...