Avatar billede ankhdk Nybegynder
02. marts 2009 - 08:36 Der er 6 kommentarer

Sum af den samme celle i 31 forskellige filer??

Jeg har brug for at få summen af den samme celle(eks. D44) i 31 forskellige filer(en for hver dag i måneden).

Jeg har prøvet med Lopslag og det virker også, men jeg kan kun hente fra ca 8 filer, så siger den at formlen er for lang.

kan man lave det i en makro eller er der en anden måde at gøre det på??
jeg skal hente data i alle cellerne inden for disse felter D6-P88
Et eks. på mit Lopslag ser sådan ud:
LOPSLAG(A6;'[26-02-2009.xls]Ark1'!$A$6:$P$88;4;FALSK)

Håber der er nogen der kan hjælpe!
Avatar billede jkrons Professor
02. marts 2009 - 09:59 #1
Prøv at se på Konsolidering. Findes i 2003 under Data.
Avatar billede ankhdk Nybegynder
02. marts 2009 - 11:24 #2
Hej
Jeg har kigget lidt på konsolidere, men mener ikke det kan gøre det.
jeg har måske heller ikke forklaret mig ordenligt.
hver dag taster jeg fejlkoder ind i et skema og sætter et kryds ud for den maskine fejlen var på. fejlkoden står i kolonne A og de enkelte maskiner(6 stk) står i række 5, så et kryds kunne stå i D6
eks.
      M-120  M-125  M-130
kode
165            x
123            x      x
157      x
koder kan variere fra fil til fil og det er ikke sikkert det står i samme celle.
så den skal søge om der er en kode(og hvad den hedder) og hvilken maskine den er på.
I mit resultat skama har jeg listet alle fejl koder på samt maskiner og skal så her have summen.

det gjorde det sikkert ikke nemmere, det her.
Avatar billede jkrons Professor
02. marts 2009 - 12:10 #3
Ikke nemmere, men nemmer at forstå :-).

I dete tilfælde er det nok ndvendigt med en makro. Problemet med en makro er, at den kun kan søge i en åben fil. Så først skal alle filerne åbnes, og det kræver at de på en logisk måde kan skelnes fra andre filer, fx at det er alle filer i en mappe eller lignende.
Avatar billede ankhdk Nybegynder
02. marts 2009 - 13:29 #4
Det vil være lidt irriterende at de alle skal åbnes først.
men de enkelte filer ligger i en mappe for hver måned, kan makroen åbne filerne eller skal jeg gøre det manuelt?
Avatar billede jkrons Professor
02. marts 2009 - 21:44 #5
Denne kode åbner alle filer i en bestemt mappe, en ad gangen, gør noget og lukker dem igen, fortsætter med næste osv.

Sub AAbnAlleFiler()
    Dim i As Integer, wb As Workbook, addi As Double
    Mappenavn = InputBox("Indtast sti til mappe, fx c:\Excel")
    With Application.FileSearch
        .NewSearch
        .LookIn = mappe
        .SearchSubFolders = False
        .Filename = "*.xls"
        .Execute
        For i = 1 To .FoundFiles.Count
            Set wb = Workbooks.Open(Filename:=.FoundFiles(i))
            'Din kode her til søgning og beregning her
            wb.Close
        Next i
    End With
End Sub
Avatar billede ankhdk Nybegynder
03. marts 2009 - 09:06 #6
Hej
Jeg kan ikke helt få det il at virke,den kommer med en box hvor stien står og så en blank linje, hvad gør jeg her?

min makro ser sådan ud:
Sub AAbnAlleFiler()
    Dim i As Integer, wb As Workbook, addi As Double
    Mappenavn = InputBox("G:\DK\Produktion\Plast\Kapacitet udnyttelse\Dagsrapporter\2009\Febuar")
    With Application.FileSearch
        .NewSearch
        .LookIn = mappe
        .SearchSubFolders = False
        .Filename = "*.xls"
        .Execute
        For i = 1 To .FoundFiles.Count
            Set wb = Workbooks.Open(Filename:=.FoundFiles(i))
            '=SUMPRODUKT(('G:\DK\Produktion\Plast\Kapacitet udnyttelse\Dagsrapporter\2009\Febuar\[01-02-2009.xls]Skabelon'!$A$25:$A$44=A7)*('G:\DK\Produktion\Plast\Kapacitet udnyttelse\Dagsrapporter\2009\Febuar\[01-02-2009.xls]Skabelon'!$E$25:$E$44="x"))
            wb.Close
        Next i
    End With
End Sub

men min formel finder jo kun 1 fejl ved 1 maskine, skal der så formler ind for hver felt??

jeg kan godt sende dig en kopi af et par filer hvis det gør det nemmere at se det.