Avatar billede the-exterminator Nybegynder
28. februar 2009 - 14:41 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Forskelig adgang til mapper med login-mysql script

Jeg har kørt med dette login script i et stykke tid : http://www.the-exterminator.dk/Login-script/PHP-Login.zip

Databasen man laver ser sådan her ud:
CREATE TABLE `members` (
  `member_id` int(11) unsigned NOT NULL auto_increment,
  `firstname` varchar(100) default NULL,
  `lastname` varchar(100) default NULL,
  `login` varchar(100) NOT NULL default '',
  `passwd` varchar(32) NOT NULL default '',
  PRIMARY KEY  (`member_id`)
) TYPE=MyISAM;
Men vil gerne have det således, at jeg kan difinere hvad de må se. Min side er delt op i mapper, så hvis man kunne gøre sådan her.
eks.
Bruger      Adgang til
--------------------------
Bruger 1 : mappe1/index.php
Bruger 2 : mappe2/index.php
Bruger 3 : mappe3/index.php
Bruger 4 : mappe1/index.php og mappe3/index.php
Bruger 5 : alle mapper
osv osv

Så jeg kan vælge hvad diverse skal have adgang til 100%
Der høre en "register-form.php" fil med, hvor jeg kan oprette brugere, og ville være super hvis den kunne laves om, så man kunne aktivere det direkte i den.
Som den er nu, har alle brugere adgang til alle link der kommer frem i "member-index.php", men den skal så rettes til at der kun komme de link frem, som hver bruger har adgang til.
Håber nogen kan hjælpe med at rette scriptet til.
På forhånd tak for din/jeres tid.
Avatar billede olebole Juniormester
28. februar 2009 - 17:16 #1
<ole>

Bare et tip: Det er yderst sjældent, man får folk til at downloade en zip for at hjælpe  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
28. februar 2009 - 19:01 #2
Har nu vedhæftet den så jeg ikke skulle smide alt koden ind her, så det fylte en mega lang en, så tænkte det var nemmere på den måde.
Avatar billede majbom Novice
02. marts 2009 - 09:26 #3
du kan smide koden ind på www.pastebin.com og lægge linket her...
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
02. marts 2009 - 11:08 #4
Splazz >> vil jeg da lige prøve så, men der er jo mere end en php fil. Men takker for tippet.
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
02. marts 2009 - 11:23 #5
Okay, link til koderne er her : http://pastebin.com/f229bba2f
Har lagt de php kode filer ind jeg vil mene der skal rettes i.
Hvis du/i mener der mangler koder til flere filer, må i spørge.
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
03. marts 2009 - 18:36 #6
Slet ikke nogen der kan hitte den ??
Avatar billede majbom Novice
03. marts 2009 - 19:45 #7
du kan lave et felt i tabellen, hvor stien/stierne (evt. komma-separeret) til den index-fil den enkelte bruger skal have adgang til.

og når vedkommende logger ind, gemmer du stien/stierne (f.eks. i et array) i session og på alle sider hvor der er specielle adgangskrav tjekker du om brugeren har de rigtige tilladelser.
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
03. marts 2009 - 20:14 #8
Og det sætter jeg så lige sammen hvordan ???
Avatar billede majbom Novice
07. april 2009 - 19:17 #9
har helt glemt det her spørgsmål - er du kommet videre?
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
07. april 2009 - 22:56 #10
splazz >> Nej er jeg ikke :(
Avatar billede majbom Novice
04. november 2010 - 11:19 #11
kan vi lukke hér?
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
25. januar 2011 - 10:15 #12
opgav