Avatar billede kh@ingenioer Nybegynder
04. juli 2001 - 11:14 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Combobox i prompt

ER det muligt at lave en combobox/dropdownbox i en popupbox?
Avatar billede nute Nybegynder
04. juli 2001 - 11:17 #1
du kan ikke lage en combobox i hverken en alert(), prompt() eller en confirm(). Så skal du heller åpne et nytt vindu og lage din egen popupting...

/nute
Avatar billede kh@ingenioer Nybegynder
04. juli 2001 - 11:34 #2
Er det muligt i denne
Avatar billede nute Nybegynder
04. juli 2001 - 11:35 #3
?? hva mener du med det ??
Avatar billede kh@ingenioer Nybegynder
04. juli 2001 - 11:35 #4
Er det muligt, i dette nye vindue, at få oplysninger fra det kaldende vindue, altså det vindue, der poppede det nye vindue op?
Måske noget parent eller noget?
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
04. juli 2001 - 11:45 #5
Ved ik\' det vilde om JS, men måske sku\' du bruge PHP? - fks hvis popupvinduet hedder hm.html - så ændr det til \"hm.php?oplysning1=jep&oplysning2=jep2\"

I dit popup vindue er det så bare at skrive
<?=$oplysning1?>
hvor du vil ha\' din oplysning!

Det ku\' fks være

<select>
<option><?=$oplysning1?></option>
<option><?=$oplysning2?></option>
</select>

- men dette forudsætter selvfølgelig du har PHP på din server.
Avatar billede nute Nybegynder
04. juli 2001 - 11:46 #6
*********
test.htm
*********
<html>
<body>
<form name=\"form\">
<input type=\"text\" name=\"txt\"><br>
<a href=\"java script:void(window.open(\'test2.htm\', \'popup\', \'height=50,width=200,top=50,left=25\'));\">Klikk her</a>
</form>
</body>
</html>

********
test2.htm
********
<html><body>
<form name=\"form2\">
<input type=\"text\" name=\"txt2\"><br>
<input type=\"Button\" onClick=\"parent.opener.document.form.txt.value=document.form2.txt2.value;window.close();\" value=\"overfør og lukk\">
</form>
</body></html>

/nute
Avatar billede nute Nybegynder
04. juli 2001 - 11:48 #7
razmuz.dk >> er det ikke litt irrelevant å komme med et PHP forslag i en JavaScript kategori ?????
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
04. juli 2001 - 12:00 #8
Nute -> Jow - men som sagt: \"Jeg ved ikke ret meget om JS\", derfor kom jeg med en anden udvej som måske kunne bruges!
Avatar billede nute Nybegynder
04. juli 2001 - 12:03 #9
razmuz.dk >> så kunne du kanskje foreslå noe som iallefall bygger på samme type teknologi ?! Litt radikalt å foreslå noe serverside når han spør om noe clientside ;-)
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
04. juli 2001 - 12:09 #10
Whatever! - just trying to help tha kid! // og score lidt points! ;o]
Avatar billede olebole Juniormester
04. juli 2001 - 13:40 #11
<ole>
I IE har du en mulighed for at lave en alert-lignende ting (popUp\'en er i tvungen fokus) med metoderne  \'showModalDialog\' - henholdsvis  \'showModelessDialog\'. Heri kan du loade et HTML-dokument. Se:

http://msdn.microsoft.com/workshop/author/dhtml/reference/methods/showModalDialog.asp
...og:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/reference/methods/showModelessDialog.asp

/mvh
</bole>
Avatar billede nute Nybegynder
04. juli 2001 - 13:43 #12
olebole >> trodde du var x-browser \"fanatiker\" ?! ;-)
Avatar billede olebole Juniormester
04. juli 2001 - 13:58 #13
Det er jeg også....på nettet. Når det kommer til admin-moduler (og lignende applikationer), er jeg betydelig mere fleksibel. Det er trods alt en kontext-afhængig fundamentalisme  :o)
Avatar billede nute Nybegynder
04. juli 2001 - 14:00 #14
:-)