Avatar billede prays Nybegynder
27. februar 2009 - 20:54 Der er 8 kommentarer

mail() og afsender adresse

Hej eksperter!

Jeg bestilte forleden en email til fax løsning. Planen er således at bruge den fra min hjemmeside, hvor den afsender en email, som jeg modtager som fax. Dette virker også fint nok så længe jeg sender fra Outlook eller Webmail. Så snart jeg bruger mail-funktionen i PHP til at sende fra, så sker der absolut intet.
Selve mail til fax fungerer således, at jeg sender en mail til faxnummer@mail2fax.dk, hvor den så bliver lavet om til en pdf, og sendt videre fra deres server. Serveren accepterer også kun mails der er afsendt fra den mail jeg oplyste ved oprettelsen.
Jeg har en mistanke om at det kan have noget med SMTP auth. at gøre, eftersom det virker ved Outlook og Webmail, men ikke ved mail-funktionen i php.

Håber nogen kan hjælpe.

Tak!
Avatar billede leif Seniormester
27. februar 2009 - 22:10 #1
Hvad med at vise og hvordan du sætter afsender adressen med mail() ?
Avatar billede prays Nybegynder
27. februar 2009 - 22:12 #2
Sådan: $from = "xxx@mitdomæne.dk <xxx@mitdomæne.dk>";
Avatar billede leif Seniormester
27. februar 2009 - 22:16 #3
Det viser kun hvordan du sætter en variabel, men ikke hvordan du fyrer mail() af ?
Avatar billede prays Nybegynder
27. februar 2009 - 22:22 #4
<?php
$to = "xxxxxxxx@mail2fax.dk";
$subject = "Emne";
$from = "xxxxx@mitdomæne.dk";

$message = "Test";

$header  = "MIME-Version: 1.0" . "\r\n";
$header .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1" . "\r\n";
$header .= "from:$from";

mail($to, $subject, $message, $header);
?>
Avatar billede leif Seniormester
27. februar 2009 - 22:30 #5
Hvad står som afsender hvis du sender til din egen adresse ?
Avatar billede prays Nybegynder
27. februar 2009 - 22:38 #6
Hvis jeg afsender til min egen adresse, så står den email-adresse jeg har oplyst som $to variablen, så jeg forstår ikke hvorfor det ikke fungerer.
Avatar billede labisama Nybegynder
27. februar 2009 - 23:16 #7
$headers  = "MIME-Version: 1.0\r\n";

$headers .= "$from\r\n";
Avatar billede labisama Nybegynder
27. februar 2009 - 23:19 #8
$from = "From: Afsenderens navn <afsender@domain.dk>"

Manglede jeg lige....