Avatar billede arnebalsby Nybegynder
27. februar 2009 - 19:10 Der er 2 kommentarer

Er der nogen der kan sige noget klogt om lock eller henvise til gode artikler.

Hej C# gruppe.

Sidder lige og koder noget asp.net med noget c# logik som bla tilgår database.

Jeg tænker på det med lock og deadlocks. I javascript er det jo dejligt nemt, man ved at hvis en metode kører så kører der ikke andre metoder samtidig.

Men i c# kan det hele vel køre samtidig - eller hur.

Jeg synes det må give nogen problemer , kan godt forstå meningen med lock - men jo mere jeg tænker over det jo mere for jeg lyst til at lave en lock(this.syncRoot) på alle mine metoder.

Er der nogen der kan henvise til nogen gode artikler eller sige noget klogt . Er der andre muligheder end lock, kan man f.eks. sige i dette object må kun en metode køre ad gangen.

Med venlig hilsen
Avatar billede arnebalsby Nybegynder
27. februar 2009 - 19:11 #1
Eller skal man i virkeligheden holde op med at tænke på lock og bare kode løs, det hele virker jo fint uden.......
Avatar billede arne_v Ekspert
27. februar 2009 - 19:20 #2
.NET supporterer multithreaded programmering.

Og i nogle tilfælde skal man bruge lock eller andre synkroniserings mekanismer for at ens kode er thread safe.

Udover lock er der nogle metoder i Monitor klassen osm kan bruges.

Men tricket i multithreaded programmering er ikke at putte lock overalt i sin kode men at lave koden så behovet for synkronisering er minimalt.