Avatar billede tcp Nybegynder
26. februar 2009 - 19:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

UPDATE problem?

Har lidt problemer med at få rettet noget text i databasen  kan i se hvad fejlen er `?

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<?php // include filer her
include"include/db.php";

//henter indholdet til siden som det ligger i databasen
            $query = sprintf("SELECT * FROM settings WHERE id='%s'",
            mysql_real_escape_string($_GET['id']));

            $result = mysql_query($query);
            while($row = mysql_fetch_assoc($result))

{
$id = $row['id'];
$navn = $row['navn'];
$sideurl = $row['sideurl'];
$logonavn = $row['logonavn'];
$logoslogan = $row['logoslogan'];
$bannerslogan = $row['bannerslogan'];
$copyright = $row['copyright'];
$masternavn = $row['masternavn'];
$masterurl = $row['masterurl'];
$verotel_id = $row['verotel_id'];
$verotel_website = $row['verotel_website'];
}

?>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-15" />
<title></title>
<meta name="keywords" content="" />
<meta name="description" content="" />
<link href="default.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
</head>
<body>
<div id="menu">
    <ul>
        <li class="active"><a href="index.php" accesskey="1" title="">Start</a></li>
        <li><a href="#" accesskey="2" title="">forsider</a></li>
        <li><a href="#" accesskey="3" title="">modeller</a></li>
        <li><a href="#" accesskey="4" title="">settings</a></li>
        <li><a href="#" accesskey="5" title="">tom</a></li>
        <li><a href="#" accesskey="6" title="">tom</a></li>
    </ul>
</div>
<!-- end #menu -->
<div id="header">
    <div id="logo">
        <h1><a href="#">Admin</a></h1>
        <h2><a href="">192.dk master admin</a></h2>
    </div>
    <div id="banner"></div>
</div>
<!-- end #header -->
<div id="page">
    <div id="content">
<div class="post boxed">
            <h2 class="title">Side settings</h2>
<div class="story">
  <form id="form1" method="post" action="ret_settings.php?mode=send&id=<?php echo"$id";?>">
    <table width="468" height="312" border="0">
      <tr>
        <th width="220" scope="col"><div align="left" class="style8"><em><strong>Side info</strong></em>:</div></th>
        <th width="238" scope="col"><div align="center"></div></th>
      </tr>
      <tr>
        <td><div align="left"><span class="style7"><span class="style9">Sidenavn:</span><br />
              <input name="navn" type="text" id="navn" size="30" value="<?php echo"$navn";?>" />
        </span></div></td>
        <th scope="col"><div align="left" class="style7">
          <div align="left"><span class="style9">Sideurl:</span><br />
            <input name="sideurl" type="text" id="sideurl" value="<?php echo"$sideurl";?>" size="30" />
          </div>
        </div></th>
      </tr>
      <tr>
        <td><div align="left"><span class="style7"><span class="style9">Logonavn:</span><br />
            <input name="logonavn" type="text" id="logonavn" value="<?php echo"$logonavn";?>" size="30" />
        </span></div></td>
        <td><div align="left" class="style9"><span class="style7">Logo slogan <br />
            <input name="logoslogan" type="text" id="logoslogan" value="<?php echo"$logoslogan";?>" size="30" />
        </span></div></td>
      </tr>
      <tr>
        <td><div align="left"><span class="style7"><span class="style9">Banner slogan:</span><br />
            <input name="bannerslogan" type="text" id="bannerslogan" value="<?php echo"$bannerslogan";?>" size="30" />
        </span></div></td>
        <td><div align="left"><span class="style7"><span class="style9">copyright:</span><br />
            <input name="copyright" type="text" id="copyright" value="<?php echo"$copyright";?>" size="30" />
        </span></div></td>
      </tr>
      <tr>
        <td height="42"><div align="left"><span class="style7"><span class="style9">Masternavn:</span><br />
            <input name="masternavn" type="text" id="masternavn" value="<?php echo"$masternavn";?>" size="30" />
        </span></div></td>
        <td><span class="style7"><span class="style9">Masterurl:</span><br />
              <input name="masterurl" type="text" id="masterurl" value="<?php echo"$masterurl";?>" size="30" />
        </span></td>
      </tr>
      <tr>
        <td><div align="center"></div></td>
      </tr>
      <tr>
        <td><div align="left"></div></td>
        <td>&nbsp;</td>
      </tr>
      <tr>
        <td><div align="left" class="style11"><em><strong>Betaling</strong></em>:</div></td>
        <td>&nbsp;</td>
      </tr>
      <tr>
        <td><div align="left"><span class="style7"><span class="style9">verotel_id:</span><br />
                  <input name="verotel_id" type="text" id="verotel_id" value="<?php echo"$verotel_id";?>" size="30" />
        </span></div></td>
        <td><div align="left"><span class="style7"><span class="style9">verotel_webside:</span><br />
                  <input name="verotel_website" type="text" id="verotel_website" value="<?php echo"$verotel_website";?>" size="15" />
        </span></div></td>
      </tr>
    </table>
    <br />
    <input type="submit" value="Ret" />
    </form>
<?php
$mode = $_GET["mode"];

if($mode == "send")
{

$query = sprintf("UPDATE settings SET navn='%s', sideurl='%s', logonavn='%s', logoslogan='%s', bannerslogan='&s', copyright='%s', masternavn='%s', masterurl='%s', verotel_id='%s', verotel_website='%s' WHERE id = '%s'",
                mysql_real_escape_string($_POST['navn']),
                mysql_real_escape_string($_POST['sideurl']),
                mysql_real_escape_string($_POST['logonavn']),
                mysql_real_escape_string($_POST['logoslogan']),
                mysql_real_escape_string($_POST['bannerslogan']),
                mysql_real_escape_string($_POST['copyright']),
                mysql_real_escape_string($_POST['masternavn']),
                mysql_real_escape_string($_POST['masterurl']),
                mysql_real_escape_string($_POST['verotel_id']),
                mysql_real_escape_string($_POST['verotel_website']),
                mysql_real_escape_string($_GET['id']));

                $result = mysql_query($query) or die('Query failed: ' . mysql_error());
}
?>
</div>
<div class="meta">
                <p class="date">&nbsp;</p>
        <p class="file">&nbsp;</p>
      </div>
    <!-- end #content -->
    <div id="sidebar">
        <ul>
            <li>
                <h2>Menu</h2>
                <ul>
                    <li class="first"><a href="#">TOM</a></li>
                    <li><a href="#">TOM</a></li>
                </ul>
          </li>
<li>
                <h2>Info</h2>
                <ul><li class="first"><a href="#">TOM</a></li>
                    <li><a href="#">TOM</a></li>
                </ul>
            </li>
      </ul>
  </div>
<!-- end #sidebar -->
    <div style="clear: both;">&nbsp;</div>
</div>
<!-- end #page -->
<div id="footer">
    <p id="legal">Copyright &copy; 2009 -<abbrev> 192.dk</abbrev></p>
</div>
<!-- end #footer -->
</body>
</html>
Avatar billede tcp Nybegynder
26. februar 2009 - 19:44 #1
Fejlen burde ligge her

if($mode == "send")
{

$query = sprintf("UPDATE settings SET navn='%s', sideurl='%s', logonavn='%s', logoslogan='%s', bannerslogan='&s', copyright='%s', masternavn='%s', masterurl='%s', verotel_id='%s', verotel_website='%s' WHERE id = '%s'",
                mysql_real_escape_string($_POST['navn']),
                mysql_real_escape_string($_POST['sideurl']),
                mysql_real_escape_string($_POST['logonavn']),
                mysql_real_escape_string($_POST['logoslogan']),
                mysql_real_escape_string($_POST['bannerslogan']),
                mysql_real_escape_string($_POST['copyright']),
                mysql_real_escape_string($_POST['masternavn']),
                mysql_real_escape_string($_POST['masterurl']),
                mysql_real_escape_string($_POST['verotel_id']),
                mysql_real_escape_string($_POST['verotel_website']),
                mysql_real_escape_string($_GET['id']));

                $result = mysql_query($query) or die('Query failed: ' . mysql_error());
}
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. februar 2009 - 19:54 #2
Hvad sker der, eller hvad sker der ikke?

Du har eet sted '&s' hvor du nok mener '%s'
Avatar billede tcp Nybegynder
26. februar 2009 - 19:57 #3
der sker ingen ting den opdatere bare siden uden fejl

er det her du mener med &s
<form id="form1" method="post" action="ret_settings.php?mode=send&id=<?php echo"$id";?>">

for så skal det være sådan

men tror ikke den får fat i mode så den køre if
Avatar billede tcp Nybegynder
26. februar 2009 - 20:00 #4
fandt denne bug bannerslogan='&s',
Avatar billede tcp Nybegynder
26. februar 2009 - 20:03 #5
Har fundet fejlen  skal jo køre UPDATE inde jeg henter indholdet fra databasen .......

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<?php // include filer her
include"include/db.php";

$mode = $_GET["mode"];

if($mode == "send")
{

$query = sprintf("UPDATE settings SET navn='%s', sideurl='%s', logonavn='%s', logoslogan='%s', bannerslogan='%s', copyright='%s', masternavn='%s', masterurl='%s', verotel_id='%s', verotel_website='%s' WHERE id = '%s'",
                mysql_real_escape_string($_POST['navn']),
                mysql_real_escape_string($_POST['sideurl']),
                mysql_real_escape_string($_POST['logonavn']),
                mysql_real_escape_string($_POST['logoslogan']),
                mysql_real_escape_string($_POST['bannerslogan']),
                mysql_real_escape_string($_POST['copyright']),
                mysql_real_escape_string($_POST['masternavn']),
                mysql_real_escape_string($_POST['masterurl']),
                mysql_real_escape_string($_POST['verotel_id']),
                mysql_real_escape_string($_POST['verotel_website']),
                mysql_real_escape_string($_GET['id']));

                $result = mysql_query($query) or die('Query failed: ' . mysql_error());
}

//henter indholdet til siden som det ligger i databasen
            $query = sprintf("SELECT * FROM settings WHERE id='%s'",
            mysql_real_escape_string($_GET['id']));

            $result = mysql_query($query);
            while($row = mysql_fetch_assoc($result))

{
$id = $row['id'];
$navn = $row['navn'];
$sideurl = $row['sideurl'];
$logonavn = $row['logonavn'];
$logoslogan = $row['logoslogan'];
$bannerslogan = $row['bannerslogan'];
$copyright = $row['copyright'];
$masternavn = $row['masternavn'];
$masterurl = $row['masterurl'];
$verotel_id = $row['verotel_id'];
$verotel_website = $row['verotel_website'];
}

?>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-15" />
<title></title>
<meta name="keywords" content="" />
<meta name="description" content="" />
<link href="default.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
</head>
<body>
<div id="menu">
    <ul>
        <li class="active"><a href="index.php" accesskey="1" title="">Start</a></li>
        <li><a href="#" accesskey="2" title="">forsider</a></li>
        <li><a href="#" accesskey="3" title="">modeller</a></li>
        <li><a href="#" accesskey="4" title="">settings</a></li>
        <li><a href="#" accesskey="5" title="">tom</a></li>
        <li><a href="#" accesskey="6" title="">tom</a></li>
    </ul>
</div>
<!-- end #menu -->
<div id="header">
    <div id="logo">
        <h1><a href="#">Admin</a></h1>
        <h2><a href="">192.dk master admin</a></h2>
    </div>
    <div id="banner"></div>
</div>
<!-- end #header -->
<div id="page">
    <div id="content">
<div class="post boxed">
            <h2 class="title">Side settings</h2>
<div class="story">
<?php

echo"mode $mode";

?>

  <form id="form1" method="post" action="ret_settings.php?mode=send&id=<?php echo"$id";?>">
    <table width="468" height="312" border="0">
      <tr>
        <th width="220" scope="col"><div align="left" class="style8"><em><strong>Side info</strong></em>:</div></th>
        <th width="238" scope="col"><div align="center"></div></th>
      </tr>
      <tr>
        <td><div align="left"><span class="style7"><span class="style9">Sidenavn:</span><br />
              <input name="navn" type="text" id="navn" size="30" value="<?php echo"$navn";?>" />
        </span></div></td>
        <th scope="col"><div align="left" class="style7">
          <div align="left"><span class="style9">Sideurl:</span><br />
            <input name="sideurl" type="text" id="sideurl" value="<?php echo"$sideurl";?>" size="30" />
          </div>
        </div></th>
      </tr>
      <tr>
        <td><div align="left"><span class="style7"><span class="style9">Logonavn:</span><br />
            <input name="logonavn" type="text" id="logonavn" value="<?php echo"$logonavn";?>" size="30" />
        </span></div></td>
        <td><div align="left" class="style9"><span class="style7">Logo slogan <br />
            <input name="logoslogan" type="text" id="logoslogan" value="<?php echo"$logoslogan";?>" size="30" />
        </span></div></td>
      </tr>
      <tr>
        <td><div align="left"><span class="style7"><span class="style9">Banner slogan:</span><br />
            <input name="bannerslogan" type="text" id="bannerslogan" value="<?php echo"$bannerslogan";?>" size="30" />
        </span></div></td>
        <td><div align="left"><span class="style7"><span class="style9">copyright:</span><br />
            <input name="copyright" type="text" id="copyright" value="<?php echo"$copyright";?>" size="30" />
        </span></div></td>
      </tr>
      <tr>
        <td height="42"><div align="left"><span class="style7"><span class="style9">Masternavn:</span><br />
            <input name="masternavn" type="text" id="masternavn" value="<?php echo"$masternavn";?>" size="30" />
        </span></div></td>
        <td><span class="style7"><span class="style9">Masterurl:</span><br />
              <input name="masterurl" type="text" id="masterurl" value="<?php echo"$masterurl";?>" size="30" />
        </span></td>
      </tr>
      <tr>
        <td><div align="center"></div></td>
      </tr>
      <tr>
        <td><div align="left"></div></td>
        <td>&nbsp;</td>
      </tr>
      <tr>
        <td><div align="left" class="style11"><em><strong>Betaling</strong></em>:</div></td>
        <td>&nbsp;</td>
      </tr>
      <tr>
        <td><div align="left"><span class="style7"><span class="style9">verotel_id:</span><br />
                  <input name="verotel_id" type="text" id="verotel_id" value="<?php echo"$verotel_id";?>" size="30" />
        </span></div></td>
        <td><div align="left"><span class="style7"><span class="style9">verotel_webside:</span><br />
                  <input name="verotel_website" type="text" id="verotel_website" value="<?php echo"$verotel_website";?>" size="15" />
        </span></div></td>
      </tr>
    </table>
    <br />
    <input type="submit" value="Ret" />
    </form>

</div>
<div class="meta">
                <p class="date">&nbsp;</p>
        <p class="file">&nbsp;</p>
      </div>
    <!-- end #content -->
    <div id="sidebar">
        <ul>
            <li>
                <h2>Menu</h2>
                <ul>
                    <li class="first"><a href="#">TOM</a></li>
                    <li><a href="#">TOM</a></li>
                </ul>
          </li>
<li>
                <h2>Info</h2>
                <ul><li class="first"><a href="#">TOM</a></li>
                    <li><a href="#">TOM</a></li>
                </ul>
            </li>
      </ul>
  </div>
<!-- end #sidebar -->
    <div style="clear: both;">&nbsp;</div>
</div>
<!-- end #page -->
<div id="footer">
    <p id="legal">Copyright &copy; 2009 -<abbrev> 192.dk</abbrev></p>
</div>
<!-- end #footer -->
</body>
</html>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. februar 2009 - 20:10 #6
God idé
Avatar billede tcp Nybegynder
26. februar 2009 - 20:53 #7
lukker igen