Avatar billede taiko Nybegynder
26. februar 2009 - 18:12 Der er 5 kommentarer

Data fra side1.aspx til side2.aspx

Hej derude,
Jeg er relativ ny indenfor .net verden og programmering generelt.
Mit lille projekt går ud på at sende f.eks en linie text fra page1.aspx til en label på page2.aspx.
Selve denne afsendelse går fint, dog har jeg det problem, at hvis jeg skal se det opdaterede text i page2.aspx så skal jeg trykke på F5 (refresh IE). Hvordan kan jeg gør sådan at teksten på page2.aspx bliver opdateret så snart jeg på page1.aspx laver ændringen og trykker på send?
Avatar billede flashit Nybegynder
26. februar 2009 - 19:13 #1
Det er der mange metoder til.
prøv at kigge på denne.
http://www.aspdotnetfaq.com/Faq/How-to-make-Cross-Page-Postback-in-ASP-Net.aspx

Skriv endelig hvis det driller.
Avatar billede taiko Nybegynder
26. februar 2009 - 21:42 #2
#1
Jeg har prøvet denne kode, men det den gør er at sende mig videre til page2.aspx så snart jeg trykker på Submit. Hvis jeg åbner både page1.aspx og page2.aspx og trykker på submit så bliver nr.2 ikke opdateret af denne kode, hvis du forstår hvad jeg mener?
Jeg har efterhånden rodet lidt med postback funktionen og ved at komme frem til at det måske ikke er den vej jeg skal.
Har også prøvet med HTML's egen refreh efter et bestemt tidspunkt, men er ikke helt tilfreds med at siden står og refresher hvert f.eks 5 sek.
Avatar billede flashit Nybegynder
26. februar 2009 - 22:21 #3
Ok, jeg er vist ikke helt med.

Vil du have at side2 opdateres når man gør noget på side1, uden at man reloader side2?
Avatar billede taiko Nybegynder
26. februar 2009 - 23:47 #4
Ja altså at man ikke behøver at reloade hele siden... men kun det som er opdateret fra side 1.
Alternativet så skal jeg sende en "refresh" fra side 1 til side 2.? Så snart man trykker på submit så, sender man også en refresh kommando afsted.

Men det er kun hvis det andet jeg ønsker ikke kan lad sig gør.
Avatar billede taiko Nybegynder
27. februar 2009 - 22:40 #5
Har selv fundet en løsning...:

<script type="text/javascript" language="JavaScript">
    function DisplayRefresh()
    {
        setInterval("__doPostBack('UpdatePanel1', '');", 1000)
    }
    window.onload = DisplayRefresh;
</script>

Dette script ligges ind på side 2.