Avatar billede s0mmer Nybegynder
26. februar 2009 - 15:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Command objekt og limit

Hej eksperter,

Dette spørgsmål ved jeg softspot kan svare på ;)

Jeg bruger command objektet således:
    Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    Conn.Open "Provider=xx;Data Source=xx;Initial Catalog=xx;User Id=xx;Password=xx;"
    strSQL = "SELECT * FROM Notat WHERE NotatTypeID = 5 OR NotatTypeID = 6 ORDER BY Dato DESC LIMIT 1,5"
    Set cmd = Server.CreateObject("ADODB.Command")
    Set cmd.ActiveConnection = Conn
    cmd.CommandType = adCmdText
    cmd.CommandText = strSQL
    Set rs = cmd.Execute()

Ligeså snart jeg tilføjer limit på den ene eller anden måde får jeg fejl:
Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80040e14'

Line 1: Incorrect syntax near '1'.

mitsite.asp, line 57

Hvorfor? Må jeg ikke bruge limit på denne måde? Jeg troede det var ren sql ?
Avatar billede keysersoze Guru
26. februar 2009 - 16:11 #1
LIMIT er MySQL-syntaks og ikke MSSQL - i MSSQL kan du fx bruge TOP

SELECT TOP 5 kolonne FROM tabel...
Avatar billede s0mmer Nybegynder
26. februar 2009 - 16:13 #2
Keysersoze > kan jeg også definere hvis jeg ik vil have den første med? som i limit 1,6?
Avatar billede s0mmer Nybegynder
26. februar 2009 - 16:21 #3
keysersoze > Det kan jeg selvfølgelig ved at lave rs.movenext inden jeg gør det.. men hvordan looper jeg igennem dem ? hvis jeg laver et alm. do så ser den bort fra de top 5 ?
Avatar billede s0mmer Nybegynder
26. februar 2009 - 16:32 #4
Fandt ud af det.. keysersoze, send svar og du får points
Avatar billede keysersoze Guru
26. februar 2009 - 17:38 #5
umiddelbart ville jeg sætte en "WHERE id NOT IN (SELECT TOP 1...)" ind - men der findes sikkert også andre løsninger.
Avatar billede keysersoze Guru
26. februar 2009 - 17:38 #6
svar :)