Avatar billede daxiez Nybegynder
26. februar 2009 - 15:32 Der er 1 kommentar og
1 løsning

set mit Viewstate i en Itemplate

Hejsa

Jeg kan ikke få lov til at sætte mit ViewState inde i denne class:

public class EditTemplate : ITemplate
{
    ViewState["something"]
}

hvorfor det ? jeg SKAL bruge det og jeg kan heller ikke sætte en Session. hjælp tak.
Avatar billede annxii Nybegynder
27. februar 2009 - 13:23 #1
din ViewState og Session er bundet til din website. Hvis du skal rode med en ViewState eller en Session i en class, der ikke er nedarvet fra en Page så skal du på en eller anden måde fortælle class'en hvilken ViewState eller Session det drejer sig om. F.eks. kunne du jo give en reference til ViewState og Session med i din contructor til EditTemplate.

Ex:

public class EditTemplate : ITemplate
{
    private StateBag viewState;
    private HttpSessionState session;

    public EditTemplate(StateBag viewState, HttpSessionState session)
    {
        this.viewState = viewState;
        this.session = session;
    }

så kan du bruge viewstate og session i resten af din class.
Avatar billede daxiez Nybegynder
27. februar 2009 - 14:37 #2
Lækkert, det kan jeg helt sikkert bruge en anden gang, men havde nu fundet en anden løsning.