Avatar billede mjall0w Nybegynder
26. februar 2009 - 14:11 Der er 7 kommentarer

Downloade fil fra hjemmeside vha. webbrowser client

Hej.

Jeg har en webbrowser client der selv navigerer sig selv, sender forms osv..
Der er nogle captcha's som jeg på en eller anden måde skal downloade ned på lokaldisken, men kan ikke finde nogen måde at gøre det på med webbrowser clienten.
Og hvis jeg benytter mig af WebClient eller andre, så skifter captcha'en og så er det ikke den korrekte captcha der bliver lagret ned.

Jeg kan bruge Set og GetAttribute, og ændre captchaen osv, men kan simpelthen ikke finde nogen måde at hente den nuværende captcha ned.

Nogle der har et forslag eller kan hjælpe?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. februar 2009 - 17:17 #1
Hvis du holder session med brug af cookie container - får du så ikke den rigtige captcha ?
Avatar billede mjall0w Nybegynder
26. februar 2009 - 18:33 #2
Det virker som så fint nok, udover den captcha der bliver vist i webbrowseren, ikke er den der skal skrives ind.
Derimod er den captcha der bliver gemt den der skal skrives ind.
Kan godt gennemskue hvorfor det er, kan bare ikke lige gennemsku nogen måde at løse det på.
Avatar billede mjall0w Nybegynder
26. februar 2009 - 18:46 #3
Har prøvet at bruge SetAttribute for at få min billede vist..
Men den kan ikke vise noget fra mit lokaledrev..
              imgs[0].SetAttribute("src", "C:\\Debug\\captcha.jpg");
Bliver i browseren vist som file:\\C:\\Debug\\captcha.jpg
og hvis jeg ikke har det med, tror den self at captcha.jpg er liggende på webserveren.
Men sådan kunne det jo selvfølgelig løses, hvis jeg fandt en måde at SetAttribute til så den vil vise en fil fra lokal drevet.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. februar 2009 - 01:55 #4
Jeg forstår slet ikke hvad det er du vil.
Avatar billede mjall0w Nybegynder
27. februar 2009 - 08:38 #5
Når jeg bruger den metode med at sætte WebClient til at have samme cookie som min webbrowser virker det fint nok.
Udover at captchaen der vises i browseren ikke stemmer over ens med den der skal skrives, da WebClient downloader den "rigtige" captcha ned.
Så vil jeg løse det problem med at bruge SetAttribute så jeg ændrer billedet på siden til at være den captcha der er blevet lagt ned på computeren, så den forkerte ikke vises.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. februar 2009 - 04:40 #6
hvis captcha.jpg ligger i samme dir som .html filen så prøv:

imgs[0].SetAttribute("src", "captcha.jpg");
Avatar billede mjall0w Nybegynder
28. februar 2009 - 15:44 #7
.html filen ligger på en webserver jeg ikke har kontrol over.
Så der virker den metode desværre ikke..
Og virker heller ikke hvis jeg bruger:
imgs[0].SetAttribute("src", "C:\\Debug\\captcha.jpg");