Avatar billede Nederb Juniormester
26. februar 2009 - 13:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mysql fejl

Jeg er ved at lave en fri tekst søgning i en Mysql db:
$result = mysql_query("SELECT * FROM arrangement WHERE MATCH (arr_titel,indhold) AGAINST('Law')");

men får denne fejl:
MySQL-fejl: Can't find FULLTEXT index matching the column list

Hvad gør jeg?
Avatar billede Vezul Nybegynder
26. februar 2009 - 13:53 #1
Grunden til din fejl er at du ikke har defineret en FULLTEXT i din table. Hvis du bruger phpMyAdmin så gør:
Når du opretter din table, så marker (i dit tilfælde) arr_titel og indhold ude i højre side. Der er et lille billede af et "T" dette er fulltext. Når du har markeret dem og lavet din struktur på tabellen skulle der gerne virke.
Du kan også kører ALTER TABLE 'arrangement' ADD FULLTEXT ('arr_titel', 'indhold')

Håber det hjælper ;)
Avatar billede Nederb Juniormester
27. februar 2009 - 12:35 #2
Der er desværre stadig den samme fejl

I bunden af siden i phpmyadmin står der under
Indeks: -> Kardinalitet: Intet
ud for de 3 rows jeg har sat Fulltext på

Er der mere der skal laves?
Avatar billede Nederb Juniormester
19. marts 2009 - 08:00 #3
Lukker