Avatar billede gylling Juniormester
26. februar 2009 - 11:49 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

eksporter en tabel til som en *cmd fil

Hvordan få jeg access til at danne en  *.cmd fil jeg kan godt få den til at danne en *.txt fil men det skal værer en *cmd hvordan gør jeg
Avatar billede fdata Forsker
26. februar 2009 - 18:20 #1
Du danner bare en .txt fil og så kører du en lille stump kode, der omdanner den til .cmd.

Private Sub Test_Omdøb()
  Call Omdøb("C:\Temp\Test.txt", "C:\Temp\Test.cmd")
End Sub

Sub Omdøb(Fra As String, Til As String)
  Name Fra As Til
End Sub
Avatar billede gylling Juniormester
27. februar 2009 - 09:10 #2
Kan ikke få det til at virke
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
27. februar 2009 - 09:20 #3
Rename fil / directory
http://www.fmsinc.com/FRee/NewTips/Access/accesstip31.asp

Men hvorfor i alverden skal det være en cmd fil?  Hvis en bruger uforvarende kommer til at dobbeltklikke på den vil Windows forsøge at eksekvere den - og det kommer der absolut ikke noget godt ud af.

Hvordan danner du din fil?
Avatar billede gylling Juniormester
27. februar 2009 - 09:36 #4
danner den i access og eksporter den til mappen hvor den skal eksekvere og der efter sletter den igen. Jeg skal bruge den til at hente en fil på en ftp server.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
27. februar 2009 - 09:55 #5
OK - det er normalt ikke noget problem.
Jeg bruger det i et lønprogram der kan uploade noget til min FTP site.
Hvis jeg lige kan finde det her fra arbejde kan du godt få en kopi af koden.
Avatar billede gylling Juniormester
27. februar 2009 - 10:02 #6
det lyder fint jeg skal også bruge det til et løn program
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
27. februar 2009 - 10:06 #7
Men noget andet er at den 'rigtige' måde at gøre det på er at lave en textfil med parametre til FTP.EXE og så køre

Shell("c:\WINDOWS\system32\FTP.EXE -s:Param_File.txt", vbNormal)

Det var i hvertfald den måde jeg lærte det på for 10 år siden :-)
Og den har aldrig snydt mig når ellers parameterfilen er i orden.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
27. februar 2009 - 10:10 #8
Ja jeg tror det er til samme branche :-) Jeg har sendt dig en mail om at jeg ikke kan få programmet til at køre.

Send mig lige en PM på oz8hp snabela hotmail punktum com så skal jeg sende dig modulet.

Du skal dog være klar over at det er måske lidt mere langhåret end du har behov for. Bl.a. så har jeg FTP oplysningerne til at ligge i en kodet text fil (password, site og bruger) som jeg så læser fra. Det er fordi så kan jeg have forskellige brugere til hver enkelt kunde. Samme type fil bruger jeg også til licensstyring.
Avatar billede gylling Juniormester
27. februar 2009 - 10:22 #10
Ja jeg tror det er til samme branche :-) Jeg har sendt dig en mail om at jeg ikke kan få programmet til at køre.

Hvad mener du?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
27. februar 2009 - 10:28 #11
Jeg har downloadet programmet fra din hjemmeside - og det vil ikke spille selv om jeg tager en helt bar Windows XP maskine og installerer det der på.
Avatar billede gylling Juniormester
27. februar 2009 - 10:32 #12
det virker ikke da der mangler noget til det kunne godt se at der var en der havde hente det som jeg ikke kendet.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
27. februar 2009 - 10:35 #13
OK - jeg var ellers meget 'tændt' på at se det da jeg som sagt har lavet noget til samme branche.
Jeg roder i øjeblikket lidt med at få lavet noget til overførsel af eLøn, men det sysnes jeg ikke jeg kan finde noget dok på.
Avatar billede gylling Juniormester
27. februar 2009 - 10:36 #14
min eløn virker
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
27. februar 2009 - 10:43 #15
Det tvivler jeg ikke på :-) jeg mangler bare dok. for at kunne lave det til mit program.
Vil du afsløre hvor du har fundet dok.?
Avatar billede gylling Juniormester
27. februar 2009 - 10:45 #16
ring så vi er sikker på at vi snakker om det samme
Avatar billede gylling Juniormester
02. maj 2009 - 15:48 #17
lukker
Avatar billede fdata Forsker
03. maj 2009 - 19:11 #18
Bare nysgerrig: Hvad blev løsningen?

(og med fare for at blive misforstået: "Det er ikke tilladt at tildele point for en opgave løst uden om Eksperten.dk (f.eks. opgaver løst via mail, ICQ eller telefon)")