Avatar billede swamboo Seniormester
25. februar 2009 - 22:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Slip billedet

Jeg skriver:

Image img1 = Image.FromFile("pige.jpg");
myGfx.DrawImage(img1, 2000, 1760);

Men hvordan får jeg den til at slippe filen. Jeg kan kun udskrive en gang, så får jeg advide at jeg ikk har filrettigheder, og andre programmer kan ikke gemme i pige.jpg.

Hvad gør jeg (forkert) :o)
Avatar billede arne_v Ekspert
25. februar 2009 - 23:02 #1
Filen frigive sførst når du kalder:

img1.Dispose();
Avatar billede arne_v Ekspert
25. februar 2009 - 23:02 #2
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/stf701f5.aspx

The file remains locked until the Image is disposed.
Avatar billede swamboo Seniormester
25. februar 2009 - 23:26 #3
Jammen du har jo ret :o)

Takker. Be om et svar mere...
Avatar billede arne_v Ekspert
25. februar 2009 - 23:34 #4
svar
Avatar billede swamboo Seniormester
26. februar 2009 - 22:21 #5
Men det er ikke helt godt. Jeg får stadig følgende fejl:

Den siger at filen test.jpg er NULL - men 1. gang jeg kører udskriften kan den godt finde filen.... Har det noget med ovenstående at gøre??

System.IO.FileNotFoundException was unhandled
  Message="test.jpg"
  Source="System.Drawing"
  StackTrace:
      ved System.Drawing.Image.FromFile(String filename, Boolean useEmbeddedColorManagement)
      ved System.Drawing.Image.FromFile(String filename)
      ved skoentsyn.PrintDialog.btn_print_Click(Object sender, EventArgs e)
      ved System.Windows.Forms.Control.OnClick(EventArgs e)
      ved System.Windows.Forms.Button.OnClick(EventArgs e)
      ved System.Windows.Forms.Button.WndProc(Message& m)
      ved System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
      ved System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
      ved System.Windows.Forms.NativeWindow.DebuggableCallback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)
      ved System.Windows.Forms.UnsafeNativeMethods.SendMessage(HandleRef hWnd, Int32 msg, IntPtr wParam, IntPtr lParam)
      ved System.Windows.Forms.Control.SendMessage(Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)
      ved System.Windows.Forms.Control.ReflectMessageInternal(IntPtr hWnd, Message& m)
      ved System.Windows.Forms.Control.WmCommand(Message& m)
      ved System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
      ved System.Windows.Forms.ScrollableControl.WndProc(Message& m)
      ved System.Windows.Forms.ContainerControl.WndProc(Message& m)
      ved System.Windows.Forms.Form.WndProc(Message& m)
      ved System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
      ved System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
      ved System.Windows.Forms.NativeWindow.DebuggableCallback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)
      ved System.Windows.Forms.UnsafeNativeMethods.CallWindowProc(IntPtr wndProc, IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wParam, IntPtr lParam)
      ved System.Windows.Forms.NativeWindow.DefWndProc(Message& m)
      ved System.Windows.Forms.Control.DefWndProc(Message& m)
      ved System.Windows.Forms.Control.WmMouseUp(Message& m, MouseButtons button, Int32 clicks)
      ved System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
      ved System.Windows.Forms.ButtonBase.WndProc(Message& m)
      ved System.Windows.Forms.Button.WndProc(Message& m)
      ved System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
      ved System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
      ved System.Windows.Forms.NativeWindow.DebuggableCallback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)
      ved System.Windows.Forms.UnsafeNativeMethods.DispatchMessageW(MSG& msg)
      ved System.Windows.Forms.Application.ComponentManager.System.Windows.Forms.UnsafeNativeMethods.IMsoComponentManager.FPushMessageLoop(Int32 dwComponentID, Int32 reason, Int32 pvLoopData)
      ved System.Windows.Forms.Application.ThreadContext.RunMessageLoopInner(Int32 reason, ApplicationContext context)
      ved System.Windows.Forms.Application.ThreadContext.RunMessageLoop(Int32 reason, ApplicationContext context)
      ved System.Windows.Forms.Application.Run(Form mainForm)
      ved skoentsyn.MainForm.Main()
      ved System.AppDomain._nExecuteAssembly(Assembly assembly, String[] args)
      ved System.AppDomain.ExecuteAssembly(String assemblyFile, Evidence assemblySecurity, String[] args)
      ved Microsoft.VisualStudio.HostingProcess.HostProc.RunUsersAssembly()
      ved System.Threading.ThreadHelper.ThreadStart_Context(Object state)
      ved System.Threading.ExecutionContext.Run(ExecutionContext executionContext, ContextCallback callback, Object state)
      ved System.Threading.ThreadHelper.ThreadStart()