Avatar billede kristensen1978 Nybegynder
25. februar 2009 - 19:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til til Java-script popup

Jeg har et "dias-show" på en hjemmeside, og ønsker at lave et pop-up vindue som link på diasshowet.
i headeren har jeg en masse indstillinger, fade funktioner osv.

i selve body'en har jeg kun det her:

<script type="text/javascript">

new fadeshow(fadeimages, 300, 200, 0, 3000, 0, "R" )

</script>

Jeg har fundet ud af hvordan jeg laver selv popup vinduet, på et tekst link:

<a href="" onclick="window.open('dokument.htm',
        'mitvindue');return false;">
Tekst til linket</a>

Men nu hvor jeg ligesom skal ha' sat de to ting sammen, så vil ingen ting lykkes for mig :-(

I headeren hvor jeg definere hvilke billeder der er med i slideshowet har jeg muligheden for at lave links tilknyttet hvert enkelt billed i slideshowet - har forsøgt at lave pop'en her - men uden held!

var fadeimages=new Array()

fadeimages[0]=["pics/slide3/11.jpg", "popup02.htm", "_new"]
fadeimages[1]=["pics/slide3/12.jpg", "popup02.htm", "_new"]

Kan nogen hjælpe?
Avatar billede Vezul Nybegynder
25. februar 2009 - 19:51 #1
Skal det være sådan at man trykke på et link, også popper diasshowet frem i popup'en?
Avatar billede kristensen1978 Nybegynder
25. februar 2009 - 20:17 #2
Tanken var at ha' diasshowet i lille, ala 300x200 - og når man så klikker på det kommer det op i popup i f.eks. 800x600
Avatar billede Vezul Nybegynder
25. februar 2009 - 21:05 #3
Dette skulle hjælpe:

Siden som indeholder det lille dias:
<script language="javascript" type="text/javascript">
<!--
function popitup(url) {
    newwindow=window.open(url,'name','height=800,width=600');
    if (window.focus) {newwindow.focus()}
    return false;
}

// -->
</script>

<a href="#" onclick="return popitup('STORTDIAS.html')">KODEN TIL AT LAVE DIT DIAS(lille)</a>

STORTDIAS.html:
Indsæt din kode for diaset...

Håber det hjalp, ellers skriv igen :)
Avatar billede kristensen1978 Nybegynder
02. marts 2009 - 15:34 #4
takker!